اخبار گردشگری

تجهیز خانه تاریخی امیرکبیر

نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان ها از قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در خصوص تجهیز خانه تاریخی امیرکبیر خبر داد.

سعید صوفی در حاشیه برگزاری بیست و یکمین اجلاس شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران از تجهیز خانه امیرکبیر خبر داد و گفت: روز گذشته در جلسه مشترک اعضای شورای عالی استان ها با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مقرر شد خانه امیرکبیر که به ثبت یونسکو نیز رسیده تجهیز و تکمیل شود.

زادگاه و منزل امیرکبیر در روستای هزاوه واقع در استان مرکزی است که به علت کمبود بودجه و تجهیزات روند تکمیل آن متوقف شده بود. لذا از علی اصغر مونسان – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری- درخواست کردیم نسبت به تجهیز و تکمیل این خانه قدیمی تاریخی اقدام کنند که خوشبختانه قول مساعد در این زمینه داده شد.

نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان ها تاکید کرد: در حال حاضر محل قتل امیرکبیر در کاشان واقع شده است که دارای درآمد خوبی از حوزه گردشگری است ولی خانه تاریخی امیرکبیر شناخته شده نیست و گردشگران بسیار کمی دارد.

روستای هزاوه دارای منظره ای زیبا و ظرفیت ها وپتانسیل های بسیاری برای گردشگری دارد. لذا امیدواریم با قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی این خانه تاریخی نیز هرچه زودتر تکمیل شود و پذیرای گردشگران زیادی باشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.