اخبار گردشگری

برخورد با منازل استیجاری غیرمجاز در سنندج

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان گفت: با مالکان منازل استیجاری غیرمجاز در سنندج که به طور غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر و اجاره دادن منزل می کنند با جدیت برخورد می شود.

حمید اسکندری معاون گردشگری این اداره کل در این باره گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران ورودی به استان و حفظ امنیت و آسایش آنان و همچنین حمایت از حقوق سرمایه گذاران بخش خصوصی و مالکان اماکن اقامتی (هتل ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، هتل آپارتمان و…) اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با جدیت، نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به اجاره منزل و اسکان مسافر می کنند اقدام خواهد کرد.

او در ادامه ضمن درخواست همکاری از مردم در جهت معرفی این افراد سودجو اذعان داشت: از ابتدای سال تاکنون 45 نفر از مالکان منازل استیجاری غیرمجاز شناسایی و پس از احضار به اداره کل میراث فرهنگی نسبت به اخذ تعهد از آنها اقدام شده اند که در صورت تکرار تخلف برای پلمپ منازل به مراجع ذی صلاح معرفی می شوند.

اجاره منزل و اسکان مسافر به هر نحو اعم از (روزانه، هفتگی، ساعتی و…) ممنوع است و مجوز خانه استیجاری به هیچ عنوان در شهرستان سنندج برای هیچ شخصی صادر نمی شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.