اماکن دیدنی ایران

سرمایه گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری کشور


چارتر

معاون رئیس جمهور از سرمایه‌گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری کشور خبر داد و گفت: این میزان سرمایه گذاری در قالب بیش از ۲ هزار پروژه انجام شده است.

مهر: علی اصغر مونسان  در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه گذاری ویژه در حوزه گردشگری کشور، اظهار کرد: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در قالب بیش از ۲ هزار پروژه در حوزه گردشکری سرمایه گذاری شده و در حال اجرا است.

وی افزود: این میزان سرمایه ‌گذاری نوید بخش اتفاقات خوب در آینده و در این حوزه گردشگری کشور است.

مونسان با اشاره به روند افزایشی این پروژه ها، گفت: در سه ماه گذشته ۸۰۰ موافقت اصولی صادر شده و این نشان از رونق سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمارها در سال جاری نشان دهنده رونق حوزه گردشگری، بیان کرد: در سال ۹۶ چهار میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شد که این آمار در سال گذشته به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ورود گردشگر به کشور هستیم.

وی با اشاره به حرکت مثبت و رو به جلوی گردشگری در کشور، گفت: علی رغم مشکلات ایجاد شده به واسطه تحریم ها و تهدیدهای دشمن و کاهش پروازهای مستقیم و تاثیر این مسئله بر حوزه گردشگری، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور رشد مناسب ا نشان می‌دهد.