اخبار گردشگری

بدون ویزا به سریلانکا سفر کنید

سریلانکا، جزیره ای است واقع در جنوب آسیا و اقیانوس هند. نام قدیمی آن سیلان بود. پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاریش شهر کلمبو است. اخیرا مقامات سریلانکا برای افزایش گردشگران خارجی این کشور که شمار آن ها در پی حمله های تروریستی روز عید پاک با کاهش شدید مواجه شده بود، تصمیم دارد طرح ورود شهروندان 48 کشور مختلف بدون نیاز به اخذ ویزا را عملیاتی سازند.

بمب گذاری های کلیساها و هتل های لوکس سریلانکا در روز عید پاک (21 آوریل)، منجر به کشته شدن بیش از 250 نفر که 42 نفر از آن ها شهروندان کشورهای مختلف بودند، شد.

پس از این حادثه بسیاری از کشورهای سراسر جهان سفر شهروندان خود به سریلانکا را محدود کردند و در نتیجه صنعت گردشگری این کشور را تحت تاثیر قرار دادند. آمار گردشگران خارجی که در ماه می امسال به سریلانکا سفر کردند، 70.8 درصد کاهش داشت. از پایان جنگ داخلی سریلانکا تاکنون این کمترین آمار سفر گردشگران خارجی به این کشور محسوب می شود.

با توجه به اسناد دولتی ارائه شده از سوی رویترز، کابینه سریلانکا با ارائه طرح ورود به این کشور بدون نیاز به اخذ ویزا موافقت کرده است. امکان ورود به سریلانکا بدون اخذ ویزا و با پرداخت 20 تا 40 دلار برای گردشگران 48 کشور از جمله چین، هند میسر خواهد بود.

یک مقام رسمی از وزارت توسعه گردشگری سریلانکا در مصاحبه ای بیان کرد: «اجرای طرح ورود به سریلانکا بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت شش ماه پابرجا خواهد بود و پس از گذشت شش ماه دولت قادر خواهد بود زیان های خود را جبران کند.»

وزیر توسعه گردشگری سریلانکا نیز اتخاذ این تصمیم را تایید کرده، اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است.

صنعت گردشگری سومین منبع بزرگ در حال توسعه تامین ارز این کشور بود؛ این در حالی است که تردد گردشگران خارجی در نیمسال اول سال 2018 با کاهش 13.4 درصدی روبرو بوده است. دولت سریلانکا به طور رسمی در ساعت 4:30 GMT روز چهارشنبه این تصمیم را اعلام خواهد کرد. سریلانکا پیش تر لزوم اخذ ویزا برای شهروندان ایرانی را لغو کرده بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.