اخبار گردشگری

موزه کودکی ایرانک افتتاح شد

موزه کودکی ایرانک، با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و به همت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و با حمایت مالی شرکت عمران آذرستان و عطاردیان در ساختمان گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرداد 98 تا خرداد 99 روزهای یکشنبه تا جمعه 10 صبح تا 9 شب به نشانی تهران، بزرگراه حقانی، نبش خیابان کوشا، روبروی ورزشگاه شهید کشوری، ساختمان آرشیو ملی، سالن گنجینه پذیرای بازدیدکنندگان است.

موزه کودکی ایرانک با حضور شماری از فعالان حوزه کودک و قصه گویان در ساختمان گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد، موزه ای که مخاطبان بزرگسال و کودک را همزمان به روزگار کودکی برمی گرداند.

موزه کودکی ایرانک، نمایشگاه موزه ای یک ساله است که در ساختمان گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای آشنایی دوستداران فرهنگ کودکی راه اندازی شده تا ضمن آشنایی با جلوه های گوناگون تاریخ و فرهنگ کودکی ایران با اهمیت و ضرورت وجود موزه همیشگی و پایدار برای کودکان ایران آشنا شده و از این طرح پشتیبانی کنند. نمایشگاه – موزه کودکی ایرانک، با روایت های کودک در متن های اسطوره ای و حماسی ایران مانند نقش کودک در شاهنامه و مینیاتورهای سده های میانی تاریخ ایران و متن هایی برجسته مانند روایت موش و گربه ادامه پیدا می کند تا به فرهنگ مکتب خانه ای می رسد و پس از آن روند نوگرایی در آموزش و پرورش و فرهنگ کودک را باز می گوید.

همچنین در بخشی دیگر از این مجموعه وسایل کودکی مانند ننوها و گهواره ها و بازی افزارهای کودکان تا کتاب های آن ها، همچنین تصویرگران، شاعران و نویسندگان پیشگام فرهنگ کودکی در میان قوم ها و آهنگ های گوناگون ایرانی مانند زرتشتیان و ارامنه به نمایش گذاشته شد. علاوه بر آن چگونگی زندگی و پوشاک کودک در دوره های تاریخی مشخص مانند قاجار و پهلوی اول و دوم از دیگر بخش های این نمایشگاه- موزه است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.