اماکن دیدنی ایران

۶ نکته مهم در مورد شرایط اخذ انواع ویزای کانادا


چارتر

در حال حاضر با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که ماهانه حدود ۳۰،۰۰۰ درخواست ویزای کانادا از سوی شهروندان ایرانی به سفارت کانادا ارسال می‌شود.

شرایط کلی اخذ ویزای کانادا را همه می‌دانند! اما این شرایط، دارای یک سری نکات مهم است که کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند و همین، عامل ریجکتی بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان می‌شود! قبل از اقدام برای اخذ ویزای کانادا این نکات را به دقت بخوانید تا هزینه و وقت خود را بیهوده تلف نکنید!

۱٫ برای ویزای تحصیلی کانادا پذیرش مشروط نگیرید!
همانطور که می‌دانید، اخذ ویزای تحصیلی کانادا کاملا به نامه پذیرش از یک مدرسه، کالج و یا دانشگاه بستگی دارد. در صورتی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا پذیرش مشروط به سفارت ارائه کنید، شانس کمی برای اخذ ویزا خواهید داشت. به طور مثال، شما تمایل دارید در مقطع لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر در یک دانشگاه تحصیل کنید و برای آن نیاز دارید که آیلتس ۶٫۵ ارائه دهید اما شما آیلتس ۵ دارید! طبق قوانین شما می‌توانید قبل از شروع دوره تحصیلی یک دوره زبان در همان دانشگاه بگذرانید تا بتوانید آیلتس مورد نیاز را دریافت کنید. در چنین حالتی پذیرش دانشگاه شما مشروط به حضور شما در دوره‌های زبان و همچنین گرفتن آیلتس ۶٫۵ می‌باشد.

۲٫ از محدودیت‌ها خبر داشته باشید!
با توجه به اینکه کشور کانادا در ایران سفارتخانه ندارد، بسیاری از مدارک استعلام نمی‌شود و افسران ویزا از صحت و سقم مدارک اطلاعاتی ندارند. به همین خاطر به تمامی مدارکی از سوی متقاضیان ایرانی ارائه می‌شود شک دارند! تنها مدرکی که سفارت کانادا می‌تواند آن را استعلام کند، تاریخچه سفری است.

۳٫ تاریخچه سفری چه تاثیری در اخذ ویزای کانادا دارد؟
تاریخچه سفری مهم ترین شرط اخذ ویزای کانادا می‌باشد. چرا که تنها مدرکی است که سفارت کانادا توانایی استعلام و بررسی آن‌ها را دارد. تا پیش از این، لزومی به ارائه ویزای شینگن نبود. اما در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی، اگر حداقل ۲ ویزای اروپایی و چندین سفر آسیایی نداشته باشید، موفق به اخذ ویزای کانادا نمی‌شوید! نکته دیگری که در مورد تاریخچه سفری باید بدانید این است که، افسران ویزای کانادا منابع مالی شما را نسبت به تاریخچه سفری ارائه شده بررسی می‌کنند. به طور مثال اگر شما ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان تمکن مالی ارائه کنید اما سفر اروپایی نداشته باشید، شانسی برای اخذ ویزای کانادا نخواهید داشت!

۴٫ در تاریخچه سفری فقط حجم سفر اهمیت دارد!
قبل از هرچیز، این را باید بدانید که ویزاهای کاری و تحصیلی جزو تاریخچه سفری ویزای کانادا محسوب نمی‌شوند! شما برای گرفتن ویزای توریستی کانادا باید به افسران ویزای این کشور اثبات کنید که توریست هستید. نکته بعدی در مورد تاریخچه سفری این است که حجم مسافرت‌های خارجی متقاضی اهمیت دارد. یعنی شما فقط با داشتن ۲ یا ۳ ویزای قدرتمند از کشورهای انگلیس، آمریکا و کشورهای حوزه شینگن موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا نخواهید شد! در کنار این ویزاهای قدرتمند شما حتما باید چند سفرهای آسیایی هم داشته باشید.

۵٫ ممکن است در زمان پیکاپ ویزا ریجکت شوید!
برخی از متقاضیان ویزای کانادا برای بالا بردن شانس ویزای خود اقدام به ارائه ویزای شینگن جعلی می‌کنند! در این حالت برگه پاس ریکوئست برای شما ارسال می‌شود و شما پیکاپ ویزای کانادا خود را انجام می‌دهید. اما زمانی که پاسپورت شما به یکی از دفاتر وک ارسال می‌شود و ویزاهای آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، درخواست ویزای شما ریجکت می‌شود. چرا که جعلی بودن ویزای شینگن و یا تاریخچه سفری شما در این مرحله برای افسران ویزا محرض خواهد شد.

۶٫ کاور لتر را فراموش نکنید!
کاور لتر در تصمیم گیری افسران ویزای کانادا تاثیر به سزایی خواهد داشت. در متن کاور لتر اطلاعاتی راجع به متقاضی، هدف سفر ایشان به کانادا، بیوگرافی از سوابق شغلی و تحصیلات ایشان و برنامه سفری به کانادا را برای افسران ویزا به طور کامل توضیح می‌دهد.

کارشناسان گروه مسافرتی ویزالند ماهانه شرایط اخذ ویزای کانادا را با توجه به اطلاعات دریافتی از سفارت کانادا به متقاضیان اعلام می‌کنند. برای دریافت به روز اطلاعات ویزای کانادا می‌توانید به سایت Visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس حاصل نمائید.