اخبار گردشگری

معرفی سایت های گران فروش بلیط هواپیما به مراجع قضایی

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آژانس های مسافرتی دارای مجوز بند «ب» حق تک فروشی بلیط هواپیما را نداشته و تنها می توانند در قالب تور اقدام به فروش بلیط هواپیما کنند.

با تصویب و اجرای قانون بند «ب» ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر آزادسازی نرخ بلیط هواپیما و ابلاغ آن در آذر ۹۳ از سوی علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، یکی از مشکلاتی که همواره برای مردم وجود داشته، افزایش چشمگیر بلیط هواپیما در ایام پیک سفر ها بوده است.

اعتراضات مردم و مسئولان برخی دستگاه ها از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان مجلس سبب شد تا از آذر سال گذشته شرکت های هواپیمایی توافقنامه ای میان خود امضا و دامنه کف و سقف نرخ بلیط را تعیین کنند.

این توافقنامه در تیرماه امسال بار دیگر به روز رسانی شد و در برخی مسیرها شاهد افزایش سقف قیمتی بودیم اما در مسیر تهران مشهد به دلیل وجود تقاضای بسیار بالا، سقف نرخ پروازی از ۸۵۰ به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافت. به معنای دیگر، شرکت های هواپیمایی حتی در ایام پیک مسافرتی نیز حق ندارند بلیط مسیرهای مختلف پروازی از جمله تهران مشهد را بالاتر از نرخ مصوب در این توافقنامه (مثلاً برای مسیر تهران مشهد، ۷۵۰ هزار تومان) به فروش برسانند.

با این حال هستند آژانس ها یا سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما که این دامنه و سقف قیمت پروازی را رعایت نمی کنند.

مسئولان صنعت هوانوردی می گویند این متخلفان را به نهادهای مربوطه از جمله سازمان هواپیمایی کشور در مراحل اولیه و سپس مراجع قضایی در مراحل بعدی معرفی می کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی: برخی سایت ها قیمت بلیط هواپیما را بالاتر از نرخ مورد توافق ایرلاین ها می فروشند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص عدم رعایت رقم کف و سقف نرخ بلیط برخی پروازها از سوی سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما گفت: متاسفانه برخی سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما، تفاهم نامه شرکت های هواپیمایی برای فروش بلیط هواپیما در دامنه قیمتی مصوب در انجمن شرکت های هواپیمایی را رعایت نمی کنند و بلیط هواپیما را بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسانند.

به همه سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما تأکید می کنیم که باید این دامنه قیمتی را رعایت کنند و در غیر این صورت تخلف محسوب شده و این تخلفات به مراجع قضایی ارسال خواهد شد تا برخورد لازم با آن صورت گیرد.

برخی سایت های فروش اینترنتی، بلیط هواپیما را بالاتر از نرخ مندرج در سایت خود شرکت های هواپیمایی می فروشند که اگر این مابه التفاوت بیشتر از نرخ مصوب در نرخ نامه انجمن شرکت های هواپیمایی باشد، قطعاً تخلف بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.