اماکن دیدنی ایران

حکم نجفی؛ بخشش ۱۰میلیاردی یا قصاص؟!


چارتر

در حالی روز گذشته خبر صدور حکم قصاص محمدعلی نجفی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که وکیل نجفی آن را رد کرد. این در حالی است برادر میترا استاد ضمن ابراز بی‌اطلاعی از صدور رأی قطعی گفت: برای ما ابلاغیه‌ای نیامده و در جریان صدور این حکم نیستم.

برترین‌ها: در حالی روز گذشته خبر صدور حکم قصاص محمدعلی نجفی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که وکیل نجفی آن را رد کرد. این در حالی است برادر میترا استاد ضمن ابراز بی‌اطلاعی از صدور رأی قطعی گفت: برای ما ابلاغیه‌ای نیامده و در جریان صدور این حکم نیستم.

پس از انتشار شایعه صدور حکم قصاص برای نجفی وکیل مدافع او با بیان اینکه هنوز حکم پرونده صادر نشده است گفت: این موضوع بستگی به دادگاه دارد.گودرزی درباره بحث صلح و سازش و مذاکره با خانواده میترا استاد گفت: ما در تلاشیم ولی هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌ایم، مذاکرات هنوز به نتیجه قطعی منجر نشده است. وی افزود: دور از ذهن و بعید نیست که حکم صادره قصاص باشد.

همچنین یک کانال خبری نزدیک به اصلاح طلبان مدعی شد: محمد علی نجفی توانست با رایزنی هایی که با نماینده اولیای دم داشت رضایت آنها را جلب کند و مسعود استاد برای دادن رضایت به نجفی مبلغ ۱۰میلیارد تومان از نجفی درخواست کرده است که مورد موافقت نجفی قرار گرفته است.

در پی این خبر داماد محمد علی نجفی بدون تایید یا رد این خبر گفت : فعلا حکم منتشر نشده است و ما منتظر صدور حکم هستیم و الان در این خصوص اظهار نظر نمی کنیم.

مسعود افرازه، یکی از وکلای اولیای دم میترا استاد در این رابطه اظهار کرد: خبر اعلام رضایت خانواده استاد از نجفی صحت ندارد و شایعه است.مسعود استاد (برادر میترا استاد) هم ضمن تکذیب شایعات مصالحه ۱۰ میلیاردی با محمدعلی نجفی گفت:

* احتمال بخشش یک درصد است، همچنان قصاص می‌خواهیم.

* اگر بخواهم تغییر عقیده بدهم که البته احتمالش یک درصد است شاید شرط بخشش ما این باشد که برای کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری انجام دهد. وقتی یک نفر اشتباهی را مرتکب می‌شود باید با زبان عذرخواهی صحبت کند نه اینکه وکیل معزول‌شان تهمت بزند. من از این قضیه نمی‌گذرم. اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند.

* آقای نجفی در دادگاه با من صحبت کردند و به روح پدرشان قسم خوردند که قصدشان کشتن خواهرم نبوده است. حتی چندین بار به مادرم گفتند واقعاً امانت دار خوبی نبودم و شما سفارش دخترتان را کرده بودید. پدر و مادر و خواهرزاده‌ام رأی – چه قصاص چه بخشش- را به من سپرده‌اند.

حکم صادر شده از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری استان برای محمد علی نجفی در خصوص اتهام به قتل همسرش میترااستاد به طور رسمی روز سه شنبه از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام خواهد شد.