اماکن دیدنی ایران

یک مدیر فرودگاهی بالاخره افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما را تایید کرد

ایرنا: کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در حالی که هیچ مسئولی افزایش قیمت بلیت هواپیما را تایید نمی‌کند گفت: افزایش اخیر نرخ بلیت هواپیما مربوط به کل کشور است.

وی افزود: تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایران ایر پروازهای حج را با همان ناوگان ثابت انجام می‌دهند که همین امر باعث کاهش صندلی‌ پروازها و افزایش قیمت شده است. ضمن اینکه باطل شدن تعدادی از پروازهای داخلی به دلیل پرواز حاجیان نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت نرخ بلیت هواپیماست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه سیاست‌گذاری و مدیریت قیمت بلیت پروازها و نظارت بر این امر بر عهده سازمان هواپیمایی است و فرودگاه در این زمینه نقشی ندارد به ایرنا گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه قیمت بلیت هواپیما در کل کشور آزادسازی شده است و نرخ‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود براین اساس در شرایطی که تقاضا بیشتر از عرضه می‌شود قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

دهقان منشادی با بیان اینکه مسئولیت هرگونه تاخیر در پروازها برعهده شرکت‌های هواپیمایی است گفت: انتظار می‌رود بعد از پایان سفر حاجیان به سرزمین وحی که حدود ۲ ماه به طول می‌انجامد قیمت بلیت هواپیما  به روال سابق بازگردد.