اماکن دیدنی ایران

سبقت ایتالیا از فرانسه در اقامت گردشگران


چارتر

ایتالیا اخیرا با ارائه آماری جدید مدعی شده است میزان اقامت گردشگران خارجی این کشور در سال گذشته از فرانسه بیشتر بوده است.

ایسنا: با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی ENIT) The Italian Government Tourist Board) که پیش‌تر با نام «آژانس ملی گردشگری ایتالیا» شناخته می‌شد، ‌ کشور ایتالیا در سال ۲۰۱۸ شاهد ۲۱۶.۵ میلیون اقامت شبانه‌ گردشگران خارجی بوده است.

این درحالی است که طبق آمار ارائه‌شده توسط این منبع، ‌ تعداد اقامت شبانه گردشگران خارجی در فرانسه در سالی که گذشت معادل ۱۴۰.۷ میلیون بوده که از نظر تعداد اقامت شبانه یا ماندگاری گردشگران خارجی در جایگاه سوم قرار گرفته است. گزارش‌ سازمان جهانی جهانگردی نشان می‌دهد فرانسه با حدود ۸۹ میلیون گردشگر ورودی در سال ۲۰۱۸، رتبه نخست جهانی را در جذب گردشگران به‌دست آورده بود.

ENIT همچنین یادآور شده است: اسپانیا با ۳۰۱ میلیون اقامت شبانه گردشگران خارجی بالاترین آمار را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده و در جایگاهی بالاتر از فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است.

در این گزارش اشاره شده که گردشگران خارجی در سال گذشته در مجموع ۴۱.۷ میلیارد یورو در ایتالیا خرج کرده‌ و اقتصاد و تولید ناخالص داخلی این کشور را ۱.۵ درصد افزایش داده‌اند.

صنعت گردشگری خارجی ایتالیا در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۷ در مجموع با افزایش ۲.۸ درصدی روبه‌رو بوده است.