اخبار گردشگری

سفر‌های ساحلی و راه‌های مراقبت از سلامت و امنیت

۱. از لوازم الکترونیکی خود مراقبت نمایید
آیا زمانی که به ساحل می‌روید نگران خیس شدن تلفن همراهتان هستید و این نگرانی ترسی از ساحل رفتن در شما ایجاد می‌کند؟ طبیعی است که باید مراقب این قبیل وسایل باشید. می‌توانید آن‌ها را در کیسه‌ای پلاستیکی قرار دهید و با خیال راحت از ساحل لذت ببرید.

۲. استفاده از کرم ضدآفتاب را هرگز فراموش نکنید
در حال حاضر همگان از فواید و ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در تمامی فواصل آگاه هستند. اما این را نیز باید بدانید که چه نوع کرمی برای پوست شما مناسب است. کرم باید دارای حداقل SPF ۳۰ باشد و هر چند ساعت یکبار تمدید شود.

۳. اشیاء با ارزش خودرا مخفی کنید
کلید و پول خود را در کفش هایتان قرار دهید. حتی جوکی نیز در این رابطه است که می‌گوید تمامی اشیاء با ارزش در ساحل پنهان است. این مخفی کردن را نیز خیلی پیچیده نکنید و یا در جایی قرار ندهید که دچار مشکل شوید، اما محتاطانه عمل کنید.

۴. تنقلات به همراه داشته باشید
حتی اگر زمان کمی را در ساحل خواهید گذراند، پول و تنقلات را فراموش نکنید. خوردن یک میان وعده‌ی سالم و سبک در ساحل می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

۵. از شنا کردن و تماس با عروسان دریایی اجتناب کنید
زمانی که دیدید و یا شنیدید که منطقه‌ای که برای شنا انتخاب کرده اید دارای عروس دریایی است، از شنا در آن جدا خودداری کنید، زیرا ممکن است در معرض نیش آن قرار بگیرید که خطرناک است و باید به اورژانس مراجعه کنید.

۶. شن ها را با کمک پودر بچه از بدنتان پاکسازی کنید
مطمئنا شما نیز تا به حال با مشکل پاک کردن شن از دست و پا‌های خود شده اید. آن‌ها را در آب شستشو می‌دهید، اما با یک قدم در ساحل دوباره شنی می‌شوند. برای پاکسازی دست و پا‌ها از شن، آن‌ها را به پودر بچه آغشته کنید.

۷. کیف کمک‌های اولیه را حتما همراه داشته باشید
ممکن است در ساحل کودکان هنگام بازی دچار خراش کوچک و سطحی شوند. خوب است که کیف کمک‌های اولیه همراه داشته باشید تا کار‌های اولیه را بتوانید انجام دهید.

۸. ژل آلوئه ورا را در یخچال نگهداری نمایید
آلوئه ورا یک تسکین دهنده‌ی عالی برای هر نوع سوختگی و یا نیش می‌باشد. زمانی که سرد باشد تاثیرگذاری آن بیشتر است به همین دلیل است که می‌گوییم در یخچال بگذارید.

۹. شنا در دور دست را فراموش کنید
حتی شناگران ماهر نیز نمی‌توانند از جزر و مد دریا در امان بمانند. نکات ایمنی را رعایت کنید و در نزدیکی ساحل شنا کنید.

۱۰. صندلی ساحلی به همراه بیاورید
اگر می‌خواهید ساعات خوشی را در ساحل بگذرانید، با خود یک یا دو عدد صندلی همراه داشته باشید. می‌دانیم که آوردن صندلی در سفر کار سختی است، اما می‌توانید از صندلی‌های تاشو که جای کمی را به خود اختصاص می‌دهند و سبک نیز هستند استفاده کنید.

۱۱. برای جمع آوری صدف محدودیت در نظر بگیرید
معمولا کودکان بخشی از ساعات حضور خود در ساحل را به جمع آوری صدف اختصاص می‌دهند و اگر جلوی آن‌ها را نگیرید کل صدف‌های ساحل را برای آوردن به خانه جمع می‌کنند. برای هر یک از کودکان در جمع آوری صدف محدودیتی تعیین کنید.

۱۲. پرهیز از آب تنی اجباری همراهان
هرگز کودکان بسیار کوچک که از آب هراس دارند را مجبور به آب تنی نکنید. این عمل ممکن است برای شما خنده دار و یا جذاب باشد، اما برای کودک بسیار ترسناک است.

۱۳. در ساعات اولیه روز به ساحل بروید
هر چه از ساعت‌های اولیه روز دور می‌شویم، ساحل هم گرم‌تر می‌شود و هم شلوغ‌تر، پس اگر می‌خواهید ساعات خوش تری را در ساحل بگذرانید، ساعت‌های اولیه روز را به رفتن اختصاص دهید.

۱۴. برای حضور در ساحل برنامه ریزی داشته باشید
خانواده‌هایی که از ابتدای روز به ساحل می‌روند دیگر نیازی نیست کل روز خود را در ساحل بگذرانند، زیرا بسیار خسته کننده خواهد بود. هر چقدر هم این تفریح لذت بخش باشد برای ساعت خاصی را به آن اختصاص داد.

۱۵. در نزدیکی سرویس بهداشتی مستقر شوید
بسیاری از خانواده‌ها فکر می‌کنند که دریا و یا اقیانوس یک حمام و دستشویی است که در همه‌ی زمان‌ها می‌تواند از آن استفاده کرد. اما اینکار نه تنها بهداشتی نیست بلکه برای محیط زیست نیز آسیب رسان است. پس در جایی ساکن شوید که مجهز به سرویس‌های بهداشتی و حمام ساحلی باشد.

۱۶. لباس اضافه همراه داشته باشید
یک دست لباس اضافی حتما همراه داشته باشید. برخی از خانواده انگار خیس شدن و شنی شدن در ساحل را کاملا فراموش می‌کنند.

۱۷. اجتماعی باشد
در ساحل اجتماعی باشید و یا حداقل بی ادب نباشید. ساحل مکانی است که افراد و یا خانواده‌های زیادی با اخلاق و سلایق مختلف در آن حضور دارند. با مردم مهربان باشید و به کسی بی احترامی نکنید.

۱۸. حواستان به کودکان خود باشد
درساحل کسی مسئول رسیدگی به فرزندان شما نیست و همینطور نمی‌خواهد شما مراقب بچه‌های دیگران باشید. فقط کافیست حواستان به خانواده‌ی خود باشد تا مشکلی پیش نیاید.

۱۹. آب کافی بنوشید
نوشیدن آب را فراموش نکنید. برای رفتن به ساحل، چند بطری آب همراه داشته باشید. میتوانید آن‌ها را چند ساعتی در فریزر قرار دهید تا در مدت زمانی که در ساحل هستید، آب خنک بنوشید.

۲۰. از عکاسی غافل نشوید
عکاسی را فراموش نکنید. عکس در هر زمان و هر مکانی می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما زنده کند.

۲۱. نخوابید!!
چرت زدن در ساحل باعث می‌شود نسبت به پوست خود غافل شوید و دچار آفتاب سوختگی جدی شوید. اما اگر نمی‌توانید مقاومت کنید از چتر‌های مخصوص که در بالای سر قرار می‌گیرد استفاده کنید.

۲۲. اسباب بازی برای بچه‌ها همراه داشته باشید
این شگفت انگیز است که بسیاری از والدین، آوردن اسباب بازی برای کودکان در ساحل را فراموش می‌کنند. اسباب بازی‌هایی نظیر توپ ساحلی، سطل‌های قلعه شنی و… برای ساحل بسیار مناسب هستند.

۲۳. عینک آفتابی
عینک آفتابی را به هیچ عنوان فراموش نکنید. حتی می‌توانید آنرا در ساحل نیز تهیه کنید. بعد از کرم ضد آفتاب یکی از وسایل ضروری ساحل، عینک آفتابی است.

۲۴. خوردن صبحانه‌ای دلچسب
تجربه و لذت خوردن صبحانه در ساحل را از دست ندهید. می‌توانید از خدماتی که در کنار ساحل نیز ارائه می‌شود، استفاده کنید.