اخبار گردشگری

تنگ بستانک، بهشت گمشده فارس

در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز در منطقه کامفیروز، گمشده بهشتی ایران یافت شد. این منطقه که با پوشش گیاهی پوشیده شده است و دارای اقلیم تورانی است، تابستان های خشک و زمستان های بسیار سردی دارد که ریزش برف و یخبندان هایی بسیار دیدنی آن را فرا می گیرد.

بهشت گمشده مشهور یا تنگ بستانک، منطقه ای حفاظت شده در استان فارس است که بیش از 15000 هکتار مساحت دارد و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار گرفته است که باعث شده تا شرایط زیست محیطی غنی و خوبی در آن به وجود آید. بهشت گمشده بسیار سرسبز و دارای هوای بسیار مطلوب است و اگر ندانید که در جنوب کشور هستید، فکر خواهید کرد که در شمال ایران در حال قدم زدن می باشید. در این منطقه، رودخانه ای زلال با آبشارهای کوچک و بزرگ جریان دارد. بهشت گمشده در سال های اخیر به یکی از مناطق محبوب برای گردشگران تبدیل شد است.

منطقه ای که هم چشم نواز باشد و هم هوای دلپذیری داشته باشد در کمتر جایی از دنیا پیدا می شود. با گذشتن از کامفیروز، منظره های زیبا و بی بدیلی را نظاره گر خواهید شد، مناطقی همچون جنگل های بلوط، دریاچه و سد درودزن و شالیزارهای سرسبز، پیش چشمانتان ترسیم می شود که کمتر مشابهش را در عمرتان دیده اید.

با طی کردن مسافتی در حدود ۳ کیلومتر به سرچشمه خواهید رسید. در این منطقه به خاطر آب فراوان، جایی مناسب جهت کمپ زدن فراهم شده است. وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه های زیبا و سابقه ای هزاران ساله، از جاذبه های این منطقه می باشد. موقعیت جغرافیایی تنگ بستانک در مجموعه گردشگری در شمال و شمال غرب فارس و به خاطر ارتباط جاده ای که با جاذبه های تاریخی همانند تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم دارد و از طرف دیگر، مجاورتش با چشم اندازهای طبیعی آبشار مارگون و تنگ براق، این منطقه را بسیار حائز اهمیت کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
لست سکند » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.