اخبار گردشگری

با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نپال آشنا شوید

نپال در جنوب آسیا واقع گردیده است، کشوری محصور در میان رشته‌کوه‌های هیمالیا، چین و هند است و به خاطر موقعیت جغرافیای ویژه‌ای که دارد، از طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد بهره می‌برد. از طرف دیگر وجود رشته‌کوه‌های هیمالیا و قله‌ی اورست در مجاورت این کشور باعث شده است، تا شهرت آن دوچندان شده و در بین تمامی مردم جهان به نامی آشنا در میان ورزشکاران و کوهنوردان تبدیل گردد. وجود معابد تاریخی، جنگل‌های گرمسیری، حیات‌وحش خارق‌العاده و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگر نیز، از عواملی است که موجب جلب‌توجه گردشگران به این کشور شده و همواره نظر آنان را به خود جلب می‌کند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور نپال خواهیم پرداخت و شمارا با اماکن دیدنی این کشور زیبا و درعین‌حال عجیب آشنا خواهیم نمود. در تور نپال با جاذبه‌های نپال بیشتر آشنا شوید.


جاناکپور (Janakpur) محل جشن سالگرد ازدواججاناکپور (Janakpur) محل جشن سالگرد ازدواج
جاناکپور، نام شهری باستانی در کشور نپال است که بزرگ‌ترین معبد این کشور را در خود جای‌داده است. این معبد که در سه‌طبقه احداث‌شده و دارای ۶۰ اتاق مجزا است، از بنایی زیبا و منحصربه‌فرد برخوردار بوده و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری نپال شناخته می‌شود. قدمت این معبد به قرن ۱۹ هجری بازمی‌گردد و جالب است بدانید که تمام هندو‌های دنیا، سالگرد ازدواجشان را در این معبد جشن می‌گیرند.


لومبینی (Lumbini) معبدی با پیشینه چندهزار سالهلومبینی (Lumbini) معبدی با پیشینه چندهزار ساله
لومبینی یکی از معابد و جاذبه‌های نپال است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و قدمت آن به سال‌های ۵۵۰ پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این بنای تاریخی دارای معماری بسیار زیبایی است و زائران بودائی، ارزش ویژه‌ای را برای آن قائل هستند. سالانه محققین، پژوهشگران و گردشگران بی‌شماری از این بنا دیدن می‌نمایند و با گشت‌وگذار در پارک اطراف آن خاطراتی خوش و به‌یادماندنی را برای خود رقم می‌زنند. در تور نپال ساوان تریپ کوله باری از جاذبه‌های نپال را خواهید دید.


خومبو (Khumbu) دروازه اورستخومبو (Khumbu) دروازه اورست
خومبو که درواقع همان مسیر صعود به قله‌ی اورست است، به‌عنوان اصلی‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور نپال شناخته می‌شود و سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای صعود به این قله‌ی مشهور که لقب بلندترین قله‌ی جهان را به خود اختصاص داده است، راهی کشور نپال می‌شوند. ارتفاع منطقه‌ی خومبو ۳۳۰۰ متر است و افراد با گام برداشتن در مسیر اورست، کم‌کم ارتفاع گرفته و نهایتاً به ارتفاعی در حدود ۸۸۴۸ متر می‌رسند که بلندترین نقطه بر روی کره‌ی زمین است و بدین ترتیب تجربه‌ای ناب و فراموش‌نشدنی را به دست می‌آورند. این منطقه از نپال هرساله میزبان کوهنوردان و ورزشکاران بسیاری از سراسر دنیا است و یکی از دلایل شهرت و محبوبیت کشور نپال نیز، همین منطقه است که امکان کوهنوردی حرفه‌ای را برای افراد محیا نموده است.


ناگارکوت (Nagarkot) چشم انداز زیبایی های هیمالیاناگارکوت (Nagarkot) چشم انداز زیبایی های هیمالیا
ناگارکوت نام دهکده‌ای زیبا در ارتفاع ۲۱۹۵ متری از سطح زمین است که امروزه موردتوجه گردشگران بسیاری قرارگرفته و توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده است. این دهکده‌ی زیبا مکانی برای استراحت و کسب آرامش است و تماشای غروب آفتاب در آن، همراه با چشم‌اندازی زیبا از رشته‌کوه‌های هیمالیا، از محبوب‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌آید. اقامتگاه‌های متعددی در ناگارکوت وجود دارند که به گردشگران اجاره داده می‌شوند و امکان گذراندن روز‌های متوالی را برای آنان فراهم می‌نمایند تا از جاذبه‌های نپال بیشتر لذت ببرند.


پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park)پارک ملی چیتوان (Chitwan National Park) یکی از کاملترین مجموعه های حیات وحش
پارک ملی چیتوان، ازجمله جاذبه‌های نپال است که موردتوجه تمامی گروه‌های گردشگری قرار می‌گیرد و سالانه افراد زیادی از آن بازدید می‌نمایند. این پارک یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های حیات‌وحش در قاره‌ی آسیا است و حیوانات کمیابی همچون کرگدن تک‌شاخ، ببر بنگال و حتی خرس قطبی را در خود نگهداری می‌نماید. افراد با مراجعه به این پارک می‌توانند، با بسیاری از حیوانات عظیم‌الجثه از نزدیک برخورد نمایند و خاطره‌ای خوش و به‌یادماندنی را برای خود و همراهانشان به ارمغان آورند.


پوخارا (Pokhara) دومین شهر بزرگ کشور نپالپوخارا (Pokhara) دومین شهر بزرگ کشور نپال
پوخارا که به‌عنوان دومین شهر بزرگ کشور نپال شناخته می‌شود، از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری نپال به شمار می‌آید. وجود دریاچه‌ای زیبا برکنار رشته‌کوه‌های بلند این شهر، این امکان را برای افراد فراهم آورده است تا هم به کوهنوردی در کوهستان و هم قایق‌سواری در دل این دریاچه بپردازند و یا بدون انجام هیچ نوع فعالیتی، از تماشای این مجموعه‌ی زیبا در کنار هم لذت ببرند. وجود کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌های متعدد در کنار این دریاچه نیز، شهرت و محبوبیت این شهر را دوچندان نموده است و امروزه گردشگران بی‌شماری از سراسر دنیا برای کسب آرامش و استراحت، تعطیلات خود را در این شهر و در مجاورت با این طبیعت زیبا می‌گذرانند.


با تور نپال ساوانا به نپال سفر کنید و جاذبه‌های نپال را ببینید هیجان سفر خود را دوچندان کنید.

راهنمایان ورزیده تور نپال ساوان تریپ شما را با دانستنی‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، طبیعی، زمین شناسی جای جای سفر آشنا خواهند کرد.

(این مطلب در ساوان تریپ و توسط واحد تولید محتوا نوشته شده است)