اماکن دیدنی ایران

مجید آباد کجاست؟


چارتر

محله مجید آباد تهران از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به بزرگراه وفادار، از شرق به بزرگراه استخر(پروین) و از غرب به بزرگراه شهید باقری منتهی می شود.

محدوده جغرافیایی مجید آباد پس از تقسیمات جدید تغییر نکرده است. محله مجید آباد از سمت شمال با جنگل لویزان، از سمت جنوب با تهران پارس غربی، از جهت شرق با محله کوهسار و از سمت غرب نیز با محله قنات کوثر همسایه است.
مجید آباد یکی از روستا های قدیمی اطراف تهران و از املاک ارباب هرمز بوده است. و این محله هم چنان با همان نام قدیمی خود روزگار سپری می کند. دکتر ستوده درباره مجید آباد آورده است:
مجید آباد از شمال به قوچک و از جنوب به جاده تهران به دماوند و از غرب به اراضی تهران پارس و قاسم آباد و از شرق به جاده تهران به لواسان محدود می شود. دو رشته قنات بزرگ و آب فراوان دارد. یک باغ بزرگ اناری دارد.
مجید آباد در حال حاضرپارک پلیس(باغ اناری) را در خود جای داده . زمین های این منطقه نیز در تصرف عبدالمجید میرزا عین الدوله صدراعظم دربار قاجار بوده که پس از مرگ او طلب کارانش، بخش عمده اراضی مذکور را به عنوان غرامت تصرف کردند و ادامه این تصرف را تا اراضی تهران پارس و خیابان جشنواره گسترش دادند. به نظر می رسد نام مجید آباد از مالک اولیه آن یعنی عبدالمجیدمیرزا عین الدوله گرفته شده باشد. مجیدآباد ۳۳۴۰۶۰۳ مترمربع وسعت داشته و در ناحیه ۹ شهرداری منطقه ۴ شهرداری تهران قرار دارد.