اماکن دیدنی ایران

هوای غبارآلود در چند استان‌ طی ۵ روز آینده


چارتر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر)، از خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها از جمله سمنان، یزد و اصفهان طی پنج روز آینده خبر داد.

ایسنا: احد وظیفه اعلام کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز (چهارشنبه ۱۹ تیر) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های اردبیل،
آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، سمنان و همچنین در برخی مناطق کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز (۱۹ تیر) در استان‌های ساحلی خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (پنجشنبه ۲۰ تیر) در بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، در برخی نقاط اردبیل، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی و همچنین در برخی نقاط کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم شمال اصفهان و همچنین در برخی نقاط استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر) دریای خزر مواج است، گفت: پس فردا (جمعه ۲۱ تیر) رگبار باران در سواحل خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۲ و ۲۳ تیر) در سواحل خزر به ویژه غرب سواحل رگبار پراکنده رخ می‌دهد

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در پنج روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل خواهیم داشت، گفت: در سه روز آینده در جنوب سمنان، جنوب استان‌های تهران و البرز، قم، مرکزی، اصفهان و یزد وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر)، و در شرق دریای عمان در سه روز آینده دریا مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری است و گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت، گفت: فردا (پنجشنبه ۲۰ تیر) تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۷ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین هوای تهران در روز جمعه (۲۱ تیر) صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.