اخبار گردشگری

از تبریز آوردن این سوغاتی‌ها را فراموش نکنید



شیرینی نوقا؛ آمیخته با فرهنگ مردم تبریزشیرینی نوقا؛ آمیخته با فرهنگ مردم تبریز
خب اول از همه میریم سراغ شیرینی‌های شهر تبریز و نوقا را معرفی می‌کنیم. نوقا از دیرباز تا به امروز با فرهنگ و هنر شهر تبریز همراه بوده و بسیار لذیذ و خوشمزه است. موادی که در این شیرینی استفاده می‌شود نان میکادو، عسل یا شیره، سفیده‌ی تخم مرغ، شکر و … است و در گروه گز‌ها دسته بندی می‌شود.


باقلوا؛ تجربه‌ی طعم بی نظیریباقلوا؛ تجربه‌ی طعم بی نظیری
دقت کرده اید هر تجربه‌ی شاد و لذت بخش را به باقلوا تشبیه می‌کنند؟ علت، طعم و تجربه‌ی بی نظیری است که از خوردن باقوا به دست می‌آورید. بهترین نوع شیرینی ترکی که در تمام دنیا نیز شناخته شده است و از آرد، شکر، هل و … ساخته می‌شود. در تبریز باقلوا را به صورت کاملا حرفه‌ای می‌پزند و در بیشتر فروشگاه‌ها و حتی رستوران‌ها می‌توان یافت که بعنوان دسر سرو می‌شود.


شیرینی راحت الحلقوم؛ مناسب اعیاد و مراسم‌شیرینی راحت الحلقوم؛ مناسب اعیاد و مراسم‌
راحت الحلقوم شیرینی مناسب اعیاد و مراسم‌های ایرانی است که به راحتی در خوردن معروف است. امکان ندارد برای خرید سوغات تبریز به خشکبار و یا شیرینی فروشی مراجعه کنید و راحت الحلقوم را نیابید. همچنین در صورت تمایل می‌توان این شیرینی را از گلاب، جوهر لیمو، آرد و … بصورت خانگی تهیه کنید.


نان زنجبیلی؛ مزه ی بیادماندنینان زنجبیلی؛ مزه ی بیادماندنی
نانی نرم با پخت آسان که می‌توان در قنادی‌ها و فروشگاه‌های تبریز یافت. مزه تیز و تند این شیرینی تبریزی بسیار بیادماندنی است و برای افرادی که دچار معده درد هستند می‌تواند خوراکی خوبی محسوب شود. در صورتی که باز هم میل به مصرف نان زنجبیلی داشتید می‌توانید با آرد، تخم مرغ، زنجبیل، کره و … در منزل هم تهیه کنید.


دسر اریس؛ کشدار مانند شکلات تافیدسر اریس؛ کشدار مانند شکلات تافی
اگر تا به حال اریس را از نزدیک ندیده اید باید بگوییم تجربه‌ای همچون شکلات تافی کشدار را به شما خواهد داد. اما شهدی که در اریس به کار رفته است کاراملی است و در انواع کاکائویی، شیری و تسبیحی می‌توان اریس را تهیه نمود. دسر اریس از شیر، وانیل، شکر، کاکائو و پسته تهیه می‌شود که نوع ساده‌ی آن را هم می‌توان بدون پسته پخت.


حلوای برزک؛ با خواص درمانیحلوای برزک؛ با خواص درمانی
حلوای برزک از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند به عنوان خوراکی درمانی نیز استفاده شود. حلوای برزک را برای درد مفاصل و کمردرد می‌توان مورد استفاده قرار داد. در سفر برای والدین میانسال و دوستانی که به این نوع بیماری‌ها مبتلا هستند بهتر است برزک را به عنوان سوغات تبریز تهیه کنید، قطعا مایه‌ی خوشحالیشان خواهد شد.



قلم زنی؛ شیک و فاخر

قلم زنی؛ شیک و فاخر
شاید تا الان گمان می‌گردید قلم زنی فقط هنر مردم اصفهان است و بس. هنر قلم زنی در تبریز با اصفهان بسیار متفاوت است و حکاکی‌ها از عمق و برجستگی‌های کمتری برخوردار هستند. در این زمینه می‌توان خرید‌های شیک و فاخری به جنس طلا، نقره، مس و برنج داشت که حاضر نخواهید بود با هیچ کالای آن را معاوضه کنید.


چرم تبریز؛ محبوبیت جهانیچرم تبریز؛ محبوبیت جهانی
اگر یک بار تجربه استفاده از کفش‌های دست دوز چرم تبریز را داشته باشید دیگر به استفاده‌ی هیچ کفش یا پاپوشی تمایل نخواهید داشت. کفش‌های دست دوز تبریزی از دوام و راحتی برخوردارد است که با گذشت زمان احساس رضایت بیشتری از خرید خود پیدا خواهید کرد. همانطور که می‌دانید صنایع چرم تبریز در ایران بسیار معروف و معتبر است و در گذر زمان همچنان جایگاه محبوب خود را با قدرت در میان مردم حفظ کرده است.


حجاری؛ سنتی اما پررونقحجاری؛ سنتی اما پررونق
ممکن نیست در شهر تبریز قدم بگذارید و اثری از حجاری‌های سنگی نبینید. هنری بسیار قدیمی که همچنان با شیوه‌های سنتی نیز رونق خود را حفظ کرده است. می‌توانید طرح و نقش مورد علاقه‌ی خود را با قلم استادکاران حرفه‌ای حجاری بر روی سنگ حکاکی کنید. با این روش که ابتدا طرح اولیه بر روی سنگ نقش می‌بندد، سپس تراش و شکل دهی آن انجام می‌شود.


نقره کوبی؛ سوغات ارزشمند تبریزنقره کوبی؛ سوغات ارزشمند تبریز 
ارزشمندترین سوغات تبریز هنر نقره کوبی است که از دوره‌ی صفوی در شهر تبریز رواج پیدا کرده است. تسبیح‌های نقره کوب تبریز بسیار معروف هستند و علاوه بر آن می‌توانید استکان، عصا، پیپ، پایه فندک، تابلو‌های تزئینی و … نیز در بازار‌های قدیمی و جدید تبریز به آسانی یافت.


قالی و تابلو فرش؛ محبوبیت جهانیقالی و تابلو فرش؛ محبوبیت جهانی
صنعت تولید تابلو فرش و قالی‌های نفیس تبریز در صادرات بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارد. در سراسر دنیا قالی‌های تبریز از محبوبیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و همیشه در لیست خرید گردشگران از جمله اقلام ماندگار است. تبریز منبعی از فرش‌هایی با طرح و نقش اصیل ایرانی است که هیچ کجا این طرح و رنگ‌های چشم نواز را نخواهید یافت.


ظروف سفالی؛ خاک عجیبن شده با هنرظروف سفالی؛ خاک عجیبن شده با هنر
ظروفی که در تبریز از سفال تهیه می‌شوند با خاک و هنر این سرزمین عجین شده اند. تنوع در میان ظروف سفالی تبریز بسیار بالاست و می‌توان انواع تزئینی و سنتی را برای مصارف شخصی و یا بعنوان سوغات برای عزیزان خریداری کرد.