گردشگری و توریسم

فتنه های دشمنان با اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب دفع می شود

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی عصر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و در نشست تبیین گام دوم انقلاب در جمع فعالان فرهنگی این استان افزود: مقام معظم رهبری در بیش از ۵۰ درصد بیانیه گام دوم انقلاب به یک موضوع جدی و قابل توجه به عنوان تاریخ ۴۰ ساله انقلاب پرداخته‌اند و مباحث و اتفاقات قابل توجهی که در این مدت زمان رخ داده است را بیان کردند.

وی عنوان کرد: در حالی انقلاب اسلامی ما ۴۰ سالگی خود را جشن گرفت که تمام انقلاب‌های دنیا بعد از چند سال به وضع قبلی خود برگشته‌اند که نمونه آن انقلاب‌های روسیه، فرانسه و اتحاد جماهیر شوروی است.

مصلحی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی ۴۰ سالگی خود را جشن گرفت که در این مدت دشمنان توطئه‌ها و ترفندهای مختلفی را به منظور براندازی و مقابله با آن طراحی کردند.

وی ادامه داد: راه اندازی جنگ هشت ساله، توطئه ترورها، نفوذ در کشور، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و در نهایت جنگ اقتصادی از جمله ترفندهای مختلف دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در تمام توطئه‌های علیه نظام اسلامی ما طرف مغلوب دشمنان و به خصوص آمریکا بود، اضافه کرد: هر یک از توطئه‌های دشمنان در نهایت می‌توانست انقلاب ما را از بین ببرد اما با توکل به خداوند در تمام توطئه‌ها دشمنان مغلوب شدند.

مصلحی افزود: آینده انقلاب را بدون توجه به تاریخ آن نمی‌توانیم رقم بزنیم و مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را بر اساس مبانی قرآنی صادر کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در قرآن کریم بیش از ۶ هزار آیه داریم که در بیش از سه هزار آیه به تاریخ زندگی بشر اشاره شده است، در قرآن به تاریخ برای تعقل و اندیشه، عبرت آموزی و به حرکت درآوردن احساسات پرداخته شده است.

مصلحی بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی ما شاهد افت و خیزهای مختلفی هستیم که در نهایت این تاریخ باعث موفقیت نظام شده و باید علل موفقیت و شکست‌های آن تحلیل شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در سوره یوسف که به دوران زندگی آن حضرت اشاره شده است فقط یک داستان نیست بلکه در بررسی‌های اولیه این سوره دارای ۱۳۰ پیام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: براساس آمارهای سازمان برنامه و بودجه در دوران دفاع مقدس که ما با تمام کشورهای دنیا درگیر بوده‌ایم تنها ۱۳ تا ۱۷ درصد هزینه کشور صرف جنگ و دفاع شد در حالی که کشور عراق که تمام دنیا در کنار او بودند ۱۰۰ درصد بودجه اش را به جنگ اختصاص داده بود.

مصلحی با اشاره به اینکه ما باید براساس آیات قرآن کریم از تاریخ درس عبرت بگیریم، افزود: عمده عبرت از تاریخ برای شخصیت‌ها است همچنان که امروز بحث آقا زاده‌ها و مباحث فساد اقتصادی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زبیر یکی از یاران با وفای حضرت علی (ع) بعد از فوت پیامبر گرامی اسلام بود که متأسفانه بعد از ۲۵ سال و در زمان حکومت امام علی (ع) در مقابل آن حضرت ایستاد که سرگذشت زندگی آن درس عبرتی است.

مصلحی اضافه کرد: همچنین در فتنه ۸۸ که در سمت وزیر اطلاعات وقت بودم به برخی افراد که انقلابی بودند بارها سند نشان دادم که پشت فتنه آمریکا است، به دلیل برخی منافع اظهار بی اطلاعی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در بسیاری از مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی برخی افراد خط و مشی خود را با نفوذ دنبال می‌کنند که جام زهر تکرار شود، گفت: شما به عنوان متولیان بصیرت با بودن در میدان نباید اجازه دهید که جام زهر چشیده شود.

وزیر سابق اطلاعات عنوان کرد: تاریخ همچنین برای به حرکت درآوردن احساسات مردم است که نمونه‌های آن پیاده روی ۲۵ میلیونی اربعین حسینی و اشتیاق جوانان برای حضور در جبهه‌ها در هشت سال دفاع مقدس است.

مصلحی اظهار داشت: سال گذشته آمریکا از طریق سازمان جاسوسی و با بکارگیری ۵۰۰ دانشجو از آنان خواست که یک پرسشنامه هفت صفحه‌ای را از مردم در اربعین حسینی بپرسند که در نهایت نتیجه این کار تحقیقاتی این شد که این پیاده‌روی ۲۵ میلیونی تهدیدی بزرگ برای آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی مقام معظم رهبری دشمنان برای مرداد و شهریورماه سال ۱۳۹۸ فتنه و توطئه‌های جدیدی طراحی کرده‌اند، بیان کرد: ۱۰ تشکیلات در راه اندازی این توطئه همکاری دارند.

مصلحی اضافه کرد: گروه اقدام در وزارت امور خارجه آمریکا یکی از این تشکیلات است که ۲۵۰ میلیون دلار علاوه بر کمک‌های عربستان سعودی، کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی در اختیار این گروه گذاشته شده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: سازمان جاسوسی آمریکا، سازمان جاسوسی انگلیس، کمیته مشترک آمریکا و اسرائیل، استخبارات عربستان سعودی و سفارت خانه‌های برخی کشورها از جمله این تشکیلات هستند که پشت فتنه تابستان امسال هستند.

مصلحی افزود: برای مقابله با این فتنه باید بچه‌های انقلابی و حزب‌الهی آماده باشند و این توطئه دشمنان همانند توطئه‌های قبلی نقش بر آب خواهد شد.

وی عنوان کرد: دشمنان در فتنه جدید از خطای محاسباتی در تصمیم‌گیری و اقدام مسئولان استفاده می‌کنند که نمونه آن مصاحبه وزیر خارجه کشورمان با خبرگزاری سی ان ان است که آقای ظریف گفته آمریکا توانایی مقابله با ایران را ندارد مگر اینکه از سلاح ممنوعه استفاده کند.

مصلحی ادامه داد: دشمنان به دنبال ۲ قطبی کردن فضای جامعه هستند و در انتخابات قبلی ریاست جمهوری قضیه جنگ و صلح را در کشور برای رسیدن به اهداف خود بومی سازی کردند.

وی اظهار داشت: چندی پیش آمریکا یکی از پهبادهای جاسوسی خود را که با کار علمی پیشرفته تولید شده بود برای جاسوسی به کشورمان فرستاد و می‌خواستند یک تکانی بخورند که با اقدام جهادی فرزندان انقلابی کشورمان آنچنان سیلی خوردند که هنوز گیج می‌زنند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: صهیونیست‌ها در داخل کشورمان کارهای سنگینی برای رسیدن به اهداف خود انجام دادند که یکی از اقدامات آنان این بود که به طور مثال در برخی قبرستان‌ها قبرهایی با نام حاج حسین فلانی درست کردند که با این اقدام می‌خواستند در زمینه مقدسات ما ورود پیدا کنند.

مصلحی با بیان اینکه دشمنان در خیلی زمینه‌ها ورود پیدا کرده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند که نفوذ حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند و تا آنجا که در دفتر فلان مرجع تقلید ما یک افسر انگلیسی، مورد اعتماد مرجع می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید برای دفع فتنه‌های دشمنان بیش از گذشته روی بیانات مقام معظم رهبری کار کنیم تا موفق شویم.

مصلحی بیان کرد: انگلیس با اهداف مختلفی نفتکش حامل محموله نفت ایران در آبراه بین المللی جبل الطارق را توقیف کرد که این اقدام نشان از عدم نتیجه در مذاکرات و ضعف آمریکا و اروپاییان در خلیج فارس بود.

۷۵۵۶* ۶۰۵۴