گردشگری و توریسم

کتابخانه عمومی تایباد افتتاح شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: استان خراسان رضوی بیش از ۲۵۰ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه های خود دارد که نسبت به جمعیت بیش از ۶ میلیون نفری استان جایگاه مناسبی در کشور نیست.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: هم اکنون پنج کتابخانه سیار در استان خراسان رضوی دایر است که به بیش از ۴۰ روستا در استان خدمات ارائه می کند و هر کتابخانه سیار به تنهایی می تواند ظرفیت و خدمات ۱۰ کتابخانه ثابت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعضای فعال کتابخانه های استان خراسان رضوی دانش آموزان، دانشجویان و جوانان هستند اظهار داشت: در سال جاری و برای اولین بار در کشور استان خراسان رضوی پیشتاز در راه اندازی شهروند کتابخوان خواهد بود تا همه گروههای هدف جامعه را زیرپوشش برنامه های کتابخوانی قرار دهد.

وی به جمع آوری نسخ خطی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: تعداد نسخ موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بیش از دو هزار نسخه کتب خطی می باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی افزود: هم اکنون ۲۵ پروژه نیمه تمام عمرانی در حوزه کتابخانه های استان وجود دارد که برای اتمام آنها بیش از ۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان خراسان رضوی موجود است و کتابخانه مرکزی مشهد در حوزه امانت دهی رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

کتابخانه عمومی مولانا در شهر تایباد با همکاری شهرداری این شهر در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر مربع، با هفت هزار جلد کتاب و هزینه ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

شهرستان تایباد با هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی ۶ هزار عضو فعال دارد. استان خراسان رضوی دارای ۱۲۸ کتابخانه نهادی و ۸۴ کتابخانه مشارکتی و مستقل است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴ / ‏‬ ۶۰۵۳