گردشگری و توریسم

بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد

ابراهیم قاسمی گفت روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این آثار از استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، قم، خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی و رضوی، تهران و البرز به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شده و هم اکنون در مرحله داوری است.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی “شمس اشراق” همزمان با دهه کرامت و در ۲۰ تیر جاری برگزار می‌شود.

دهه کرامت از اول ذی القعده مصادف با ۱۳ تیرماه جاری همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی القعده مصادف با ۲۳ تیرماه جاری، سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی یک جشنواره تولیدی است و زمینه را برای آفرینش‌های ادبی در حوزه داستان نویسی برای علاقه مندان با محوریت آموزه‌ها و مفاهیم بلند دینی فراهم می‌کند.

وی افزود: ارسال آثار به این جشنواره در سه رده سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۹ سال و بالای ۲۹ سال و در سه بخش داستان بلند، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) تعریف شده است.

به گفته قاسمی سال گذشته ۱۷۳ اثر از ۱۰ استان کشور به نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد.
گفتنی است پیش از این، استان زنجان از همایش ‘علمی پژوهشی کرامت رضوی’ از برنامه‌های جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) میزبانی می‌کرد که از سال گذشته با تغییرات انجام شده بنا شد تا جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در این استان برگزار شود.
۳۰۸۸