گردشگری و توریسم

جشنواره شعر رضوی از بطن شعر و ادب کرمان برخاسته است

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز شنبه در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره شعر ملی رضوی کرمان گفت: این جشنواره با موضوع شخصیت امام رضا (ع) در حال حاضر باسابقه ترین جشنواره ولایی کشور است که هر ساله در ایام دهه کرامت در کرمان برگزار می شود و فراخوان آن در نیمه دوم سال گذشته منتشر شد.

محمدرضا علیزاده بیان کرد: تا هفتم تیر امسال که آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر ملی رضوی کرمان بود ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که بیانگر استقبال بسیار خوب علاقه مندان از این رخداد بزرگ فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: پس از بررسی آثار رسیده در مرحله اول ۷۵ اثر و در مرحله نهایی ۲۰ اثر انتخاب شده که میهمانان برگزیده جشنواره خواهند بود و در پایان با رای داوران از ۹ نفر تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: بیست و پنجمین جشنواره شعر رضوی در سه بخش کلاسیک، سپید و ترانه در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر برگزار می شود و امسال دبیری تخصصی جشنواره بر عهده سیدعلی میرافضلی از شاعران برجسته کرمانی است.

علیزاده تصریح کرد: بحث تغییر مکان برگزاری جشنواره از استان کرمان در سال گذشته مطرح و با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) برگزاری جشنواره در کرمان تثبیت شد.

وی گفت: به مناسبت ربع قرن برگزاری جشنوراه شعر رضوی امسال از سیدجواد جعفری مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که نخستین دوره این جشنواره را در سال ۷۲ برگزار کرد و همچنین از عبدالجبار کاکایی و محمدعلی بهمنی از داوران جشنواره و شاعران برجسته کشور تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: آیین اختتامیه جشنواره ۱۸ تیر در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار خواهد شد و به نفرات اول تا سوم برگزیده مبلغ ۴۰ میلیون ریال، ۲۵ میلیون ریال و ۱۵ میلیون ریال وجه نقد و لوح و تندیس جشنواره اهدا می شود.

جشنواره ملی شعر رضوی جزو برنامه های جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که از سال ۷۲ در استان کرمان برگزار می شود.

از یکم ذیقعده برابر ۱۳ تیر سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده برابر با ۲۳ تیر ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده است.

۷۴۳۷‌/‌۳۰۲۹