گردشگری و توریسم

استاندار: فضا برای سرمایه گذاری در کردستان فراهم است

بهمن مرادنیا روز جمعه در آئین اغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی مجتمع تجاری سنه سنتر در شهر سنندج اظهار داشت: رفتاری که در شهرداری با سرمایه گذار عراقی پروزه سنه سنتر شده الگویی برای تمام دستگاه‌های استان در بحث حمایت از سرمایه گذاران خارجی است.
وی با بیان اینکه این پروژه مهم مشوقی برای دیگر سرمایه گذاران در سنندج و سایر شهرهای استان خواهد شد، افزود: مجموعه شورا و شهرداری سنندج برای اجرای این پروژه همت کردند و این کار مهم بسیار ارزشمند است.
استاندار کردستان خواستار حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذار شد و اضافه کرد: اقلیم عراق نیز می‌توانند از امکانات و خدمات فنی و مهندسی کردستان بهره گیرند چرا که ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه‌ها داریم.
مرادنیا بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ در بخش‌های مختلف بین دو استان کردستان و سلیمانیه عراق تاکید کرد و یادآور شد: روزهای سختی در کنار هم بودیم و قطعاً روزهای سختی نیز پیش روی خواهیم داشت بنابراین باید در همه حال کنار هم باشیم.
وی خواستار تلاش سرمایه گذار عراقی برای تسریع در اجرای مجتمع سنه سنتر شد و تاکید کرد: مردم سنندج انتظار دارند نتیجه این کار را زودتر ببیند چرا که به وجود چنین پروژه‌هایی نیاز دارند.

عملیات اجرایی ساخت مجتمع تجاری و بازار بزرگ سنه سنتر در زمینی به مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی با مشارکت سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق در سنندج آغاز شد.

۷۳۵۵/‌۹۱۰۲