گردشگری و توریسم

نماینده مجلس: طلسم عدم سرمایه گذاری در کردستان ترک برداشته است

سید احسن علوی روز جمعه در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع تجاری سنه سنتر در سنندج اظهار داشت: استقلال سیاسی، نیاز به استقلال اقتصادی و آن نیز وابسته به استقلال فرهنگی است.
وی اضافه کرد: برای استقلال در همه این بخش‌ها نیاز است سرمایه گذاران در استان‌های کمتر توسعه یافته از جمله کردستان حضور یافته و سرمایه گذاری کنند.
علوی با بیان اینکه علم را در حوزه‌های مدیریت و اقتصاد مداخله نداده‌ایم، افزود: با اینکه در حرف از بها دادن به بخش خصوصی بسیار گفته می‌شود اما در عمل بخش خصوصی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یعنی امنیت، نشاط، امید و آینده افزود: باید ایده‌های ناب را به پدیده تبدیل کرد تا منشأ تحول در استان و کشور شود.
علوی ساخت مجتمع تجاری سنه سنتر را تحول بزرگی دانست و یادآور شد: امیدواریم این سرمایه گذاری ها نشان دهد که کردستان به سمت ترقی و پیشرفت حرکت می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق هم در این آیین گفت: پناه ما بعد از شورش علیه حزب بعث در کردستان عراق، ایران بویژه استان کردستان بود و ما هرگز محبت مردمان این دیار را فراموش نمی کنیم.
آزاد عبدالقادر کریم اظهار داشت: در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ میلادی تنها اتاق بازرگانی سنندج بود که با ما همکاری اقتصادی داشت و موجب راه اندازی اتاق بازرگانی سلیمانیه شد سپس ما را در راه اندازی نمایشگاه بین المللی کمک کرد.
وی اضافه کرد: امروز مایه افتخاری برای ما است که سرمایه گذاری از اتاق بازرگانی سلیمانیه برای ساخت سنه سنتر در سنندج پیشقدم شده است.
این سرمایه گذار اهل اقلیم کردستان عراق ابراز امیدواری کرد که این سرمایه گذاری عاملی برای افزایش ارتباطات سرمایه گذاران دو سوی مرز شود.

عملیات اجرایی ساخت مجتمع تجاری و بازار بزرگ سنه سنتر در زمینی به مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی با مشارکت سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق در سنندج آغاز شد.

۷۳۵۵/‌۹۱۰۲