گردشگری و توریسم

فرانسه با مصر و هند مانور نظامی برگزار کرد

به گزارش روز جمعه خبرگزاری «شین هوا»، نیروهای هوایی و دریایی فرانسه و مصر، مانور نظامی مشترک خود را با عنوان «رامسس ۲۰۱۹» در آب‌های سرزمینی مصر در دریای مدیترانه به پایان رساندند.

«تامر الرفائی» (Tamer al-Refai) سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد: در این رزمایش علاوه بر واحدهای دریایی مصر، تعداد زیادی از جنگنده های “رافائل” و “اف ۱۶” و نیز ناو هواپیمابر “شارل دو گل” فرانسه شرکت داشتند.

این رزمایش به عنوان بخشی از همکاری‌های نظامی میان قاهره و پاریس از روز سه شنبه ۱۱ تیر ماه آغاز شده بود.

حفاظت از کشتی های باری بزرگ، تبادل بالگرد توسط واحدهای دریایی، نبرد میان تشکیلات دریایی و تجسس و بازرسی کشتی‌های جاسوسی از جمله برنامه‌های این مانور مشترک بود.

به گفته سخنگوی ارتش مصر، این رزمایش به عنوان بخشی از همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح فرانسه و مصر به منظور گسترش آموزش‌های متقابل و تبادل دانش و تخصص در زمینه‌های نظامی و امنیتی انجام شده است.

شین هوا نوشت: در ماه‌های ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۶، مصر بر اساس یک قرارداد امضا شده در اکتبر سال ۲۰۱۵ میان قاهر و پاریس دو فروند کشتی از نوع “میسترال” را دریافت کرد.

همچنین مصر تا کنون ۱۱ فروند جنگنده فرانسوی “رافائل” را از مجموع ۲۴ فروند هواپیمای تحت قرارداد سال ۲۰۱۵ به ارزش ۶ میلیارد دلار از پاریس دریافت کرده است.

** مانور مشترک هوایی فرانسه و هند

روزنامه انگلیسی زبان “بیزینس استاندارد” نیز از برگزاری مانور هوایی مشترک فرانسه و هند در چارچوب تقویت همکاری های نظامی – دفاعی دوجانبه خبر داد.

نیروی هوایی هند روز جمعه هدف از عملیات مشترک هند و فرانسه را ارتقاء قابلیت همکاری های نیروهای هوایی دو کشور و به اشتراک گذاشتن روش های خوب عنوان کرد و در توئیتی نوشت: در چارچوب تبادل پروازی، “سورابه آمبور”( Sourabh Ambure) رهبر اسکادران نیروی هوایی هند با جنگنده های “رافائل” پرواز کرد.

این رزمایش مشترک به هند فرصتی عالی برای تعامل، تبادل دیدگاه ها، تجربیات و دانش پروازی می دهد.

هند و فرانسه به عنوان شرکای استراتژیک، در سال های گذشته همکاری های خود را افزایش داده اند.

هند در سال ۲۰۱۶، قراردادی را برای خرید ۳۶ جنگنده “رافائل” با فرانسه امضا کرد.