گردشگری و توریسم

جمع مدالهای ایران در بازی های جهانی کارگران به ۷۵ رسید

ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه (دوم جولای) در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شد و ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
تا پایان روز سوم این بازی ها نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۳۶ طلا، ۲۲ نقره و ۱۷ برنز و در مجموع ۷۵ مدال شده اند.
این مدال ها توسط ورزشکاران کشتی فرنگی، جودو، شنا، دوومیدانی، کاراته و تنیس روی میز به دست آمده است.
ایران پیش از این و در پنج دوره گذشته تنها در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور پیدا کرد. این سومین دوره حضور کاروان ایران در بازی‌های جهانی کارگری است.
در سال ۲۰۱۵ برای اولین‌بار کاروان ایران در مسابقات جهانی لیلیانوی ایتالیا حاضر شد که ۲۱ مدال طلا، پنج نقره و ۶ برنز به دست آورد تا بین ۳۲ کشور به مقام نهم برسد. مسابقات ۲۰۱۷ در ریگای لتونی دومین حضور ایران بود که ورزشکاران کارگر ایران به ۳۵ مدال طلا ،۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز رسیدند.
کاروان ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی ها حضور دارد.
در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان حضور دارند که تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین بار به این مسابقات اعزام خواهند شد. تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و کشتی فرنگی و شنا حضور دارند.