گردشگری و توریسم

پایداری تامین آب یزد، مهمترین اولویت این استان است

استاندار یزد شامگاه پنجشنبه در نشست ستادراهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: تدوام حیات این استان به آب وابسته است و انتظار از سازمان برنامه و بودجه رفع دغدغه تامین اعتبار طرح‌های این حوزه است.

محمد علی طالبی توسعه اقتصاد دانش بنیان با رویکرد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را از اولویت‌های استان یزد در حوزه اشتغال بیان کرد و افزود: نرخ بیکاری استان بالاتر از متوسط کشور است در گذشته تسهیلات و اعتباراتی برای ایجاد اشتغال در استان یزد نظر گرفته نمی‌شد، امروز این استان نیازمند حمایت است تا شرایط اشتغال بهبود یابد.

وی ادامه دارد: اکنون استان یزد بخاطر شرایط زندگی و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی با موج مهاجرت روبرو است و بخشی از بار اشتغال ملی و فشار بیکاری استان‌های همجوار را به دوش می‌کشد و بنابر این در بحث اشتغال و حوزه‌های مختلف دیگر، این استان نیازمند حمایت دولت است تا رسالت ملی خود را در کمک به هموطنان به بهترین نحوه ممکن انجام دهد.

طالبی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها در شرایط امروز اقتصادی می‌تواند درآمدزا باشد و این به عنوان یک رویکرد مهم در استان دنبال می‌شود که نیازمند حمایت دولت است.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته که اگر بر روی تکمیل طرح نیمه تمام استان متمرکز شویم و آنها را به اتمام برسانیم بخشی زیادی از مشکل بیکاری استان رفع می‌شود البته انجام این مهم منوط به این است که تسهیلات مورد نیاز تأمین شود.

استاندار یزد حمایت سازمان برنامه و بودجه از سازمان برنامه و بودجه این استان را در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مورد تاکید قرار داد.

نوبخت عصر امروز وارد استان یزد شد و شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد شرکت کرد.

۲۰۸۸/‏‬ ۶۰۱۴/‏