گردشگری و توریسم

تعریض جاده ابهر – قیدار یک گام تا آغاز عملیات اجرایی

جاده ابهر – قیدار علاوه بر اتصال ۲ شهرستان در استان زنجان، مسیر تردد بخشی از مناطق استان های همجوار همچون کردستان و همدان به سمت تهران نیز قلمداد می شود.

این راه ارتباطی از جاده‌هایی است که به واسطه داشتن میزان تردد بالا از مسیرهای پر حادثه استان محسوب می شود، از این رو تعریض آن به یکی از ضروریات و البته مطالبه مردم شهرستان های ابهر و خدابنده تبدیل شده است.

طول این راه ارتباطی بیش از ۷۰ کیلومتر است.

نماینده مردم شهرستان ابهر روز پنجشنبه در شورای اداری این شهرستان گفت: به مدت سه سال همراه با دکتر بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس پیگیر تعریض این جاده بودیم تا اینکه امسال اجرای این طرح در بودجه مدنظر قرار گرفت.

محمد عزیزی با بیان اینکه تکمیل ۲ بانده کردن مسیر ابهر-قیدار ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح، زمینه برای جذب اعتبار در مراحل بعدی پروژه فراهم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کند بودن عملیات اجرایی تعریض راه ارتباطی سلطانیه- تاکستان اشاره کرد و افزود: لازم است به واسطه اهمیت این مسیر، اجرای پروژه تسریع شود.

نماینده نماینده مردم شهرستان ابهر همچنین در این جلسه از پیگیری برای آغاز بکار چند واحد تولیدی راکد در این شهرستان خبر داد و افزود: با حضور سرمایه گذاران جدید این واحدها در آینده نزدیک فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه از آغاز عملیات اجرایی تعریض جاده ابهر – قیدار در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: موضوع توسعه راههای ارتباطی در منطقه یک ضرورت به شمار می رود.

علی حیدری همچنین افزود: راه ارتباطی استان زنجان به گیلان از طریق ابهر، طول مسیر را ۷۵ کیلومتر کاهش می دهد از این رو لازم است نسبت به بهسازی این مسیر که فقط ۱۷ کیلومتر از آن در محدوده شهرستان ابهر قرار دارد اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

۳۰۸۸