گردشگری و توریسم

سئول: کره شمالی باید عاری از تسلیحات هسته ای شود

به گزارش یونهاپ، کانگ روز پنجشنبه در حضور نمایندگان پارلمان کسورش تحولات مربوط به شبه جزیره کره را مورد بررسی قرار داد و افزود که هدف کره جنوبی مبنی بر عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای، تغییری نکرده است.

پیشتر نیویورک تایمز گزارش کرده بود که با نظرداشت دیدار اخیر سران آمریکا و کره شمالی، واشنگتن دیگر به دنبال این نیست که کره شمالی تمامی تسلیحات اتمی خود را تسلیم کند.

این نشریه افزود که طرح توقف برنامه های هسته ای و آزمایش اتمی کره شمالی مد نظر آمریکا است و این کشور برنامه تسلیم تسلیحات هسته ای کره شمالی را رها کرده است.

با این وصف وزیر خارجه کره جنوبی گفت که به رغم انتشار چنین گزارش هایی این کشور هدفش تکمیل فرایند عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از سلاح های اتمی است و این کار باید صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالاتی در مورد اینکه آمریکا این هدف را کنار گذاشته است، گفت: از این بابت اطلاعی ندارد.

وزیر خارجه کره جنوبی در مورد اعتراض به دولت آمریکا نیز گفت که آنچه می توانم تایید کنم اینکه آمریکا و کره جنوبی با یکدیگر دایما در ارتباط هستند و هدف آنها در باره شبه جزیره کره و عاری سازی آن از تسلیحات اتمی، یکسان است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه این هفته خود پس از دیدار سران آمریکا و کره شمالی گفت که فعلاً پیشنهادی بجز عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی وجود ندارد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز یکشنبه این هفته در روستای مرزی پانمونجوم موسوم به مرز واقعی دو کره با یکدیگر دیدار کردند و برای آغاز گفت و گوها به توافق رسیدند.