گردشگری و توریسم

حل همه مشکلات پلیس راهور در توان شهرداری اهواز نیست

به گزارش ایرنا موسی شاعری روز چهارشنبه در شورای ترافیک استان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: رفع مشکلات پلیس خواسته و مطلوب شهرداری هم هست اما نکته قابل توجه در این راستا این است که شهرداری اهواز خود نیز حقوق خود (عوارض آلایندگی) را دریافت نکرده است.
وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته در حد توان تجهیزات مورد نیاز حوزه حمل و نقل برای این حوزه خریداری و نصب شده است، گفت: در طول سالهای گذشته تنها ۴۰ درصد از بودجه شهرداری تحقق پیدا کرده و علاوه بر آن از سوی دیگر به شدت شاهد کاهش درآمدها هستیم.

حل مشکل متروی اهواز از توان استان خارج شده است
شهردار اهواز حجم مشکلات مدیریت شهری در این کلانشهر را معضلی اساسی و ریشه ای عنوان کرد و گفت: از جمله این مشکلات، متروی اهواز است که حل آن دیگر از توان استان خارج است و نیاز به یک عزم ملی دارد.
شاعری با بیان اینکه موانع و مشکلات گذشته شهری به دوره جدید مدیریت شهری به ارث رسیده، گفت: با این وجود تحقق حقوق شهرداری تا حدی می تواند از بار مشکلات این کلانشهر کم کند.

نگرانی شهردار اهواز از سرقت اموال شهرداری
وی همچنین در بخش دیگری از این نشست به موضوع سرقت تجهیزات و اماکن شهرداری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای نگهداری و جلوگیری از این سرقت ها دچار کمبود نیروی حراستی هستیم.
به گفته شهردار اهواز، آتش سوزی در سایت صفیره نیز به دلیل همین کمبود نیرو رخ داد.
شاعری خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود سالانه به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
بر اساس این گزارش، شهرداری منابع درآمدی دارد که بخشی از این منابع مربوط به ساخت و ساز، عوارض نوسازی و عوارض پسماند است که از مردم اخذ می‌شود بخشی از درآمدهای شهرداری مربوط به حق آلایندگی است که باید از شرکت‌های صنعتی و شرکت‌های آلاینده اخذ شود.
همچنین دسته سوم درآمدهای شهرداری مربوط به ارزش افزوده‌ای است که بابت هر کالا و خدماتی که در شهر صورت می‌گیرد ۹ درصد به وسیله اداره کل امور مالیاتی گرفته می‌شود که از این میزان ۳ درصد مربوط به شهرداری است.
براساس گفته های مسوولان مربوطه حق آلایندگی نفتی از سال ۱۳۹۳ به شهرداری اهواز پرداخت نشده و این مبلغ در حال حاضر به ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
۹۹۳۱/‏۶۰۰۲