گردشگری و توریسم

دولت بیش از ۲.۷ میلیارد ریال برای طرح نماد قزوین پرداخت کرده است

سید محمد میرباقری روز چهارشنبه در اولین نشست کمیته علمی – اجرایی طرح نماد در سال جاری در سالن اجتماعات دادگستری قزوین افزود: آموزش و پرورش این مبلغ را بین مدارس و پایگاه‌های مجری طرح نماد توزیع کرده و برای هرکدام نیز شرح وظایفی تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از بین ۳۰۰ مدرسه ناحیه یک، طرح غربالگری در ۲۹۶ مدرسه اجرایی شده و درحال تکمیل است که ما خواهان همکاری بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشبرد این طرح هستیم.

میرباقری تشریح کرد: در یک سال گذشته ۵۸۴ دانش آموز، هزارو ۲۵۶ معلم و ۳۰ مدرس و مشاوره در کارگاه‌های آموزشی طرح نماد شرکت کرده‌اند.

این مسئول همچنین گفت: برای ۲ هزار و۴۳۰ نفر از کارکنان آموزشی بیش از ۴۸ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت و برای ۱۰ هزار و ۲۰۵ نفر از والدین بیش از ۲۰۴ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.

میرباقری با بیان اینکه هنوز دستگاه‌های متولی ظرفیت‌های خودشان را به صورت شفاف برای اجرای طرح نماد مشخص نکرده‌اند، اظهار داشت: با وجود تعیین تعهدات مشترک برای دستگاه‌ها، اما برای ارائه حمایت‌ها و مداخله‌ای روانی هنوز ضعف داریم.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی دانش‌آموزان ما ۲ مرتبه خودکشی کرده و ممکن است در مرحله سوم فوت کنند، اما با معرفی این افراد به بهزیستی، طولانی شدن فرآیند اداری و پرداخت هزینه از سوی دانش آموز سبب شده تا اهداف اصلی به تأخیر بیفتد.

میرباقری خاطرنشان کرد: سامانه غربالگری در حال حاضر قطع است و مدیران مدارس به آن دسترسی ندارند، اما با این حال مشخصات دانش آموزان و مشکلات آنها به صورت دستی ثبت شده که برای تسریع این اقدامات نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

۶۰۱۲*۹۹۲۵