گردشگری و توریسم

اصفهان به جمع شهرهای بهره ور پیوست

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران در آیین امضا این توافقنامه افزود: شهرداران کلانشهرهای کشور به مساله بهره وری توجه ویژه ای دارند.

فاطمه پهلوانی ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی با کارکرد و ظرفیت اجتماعی بالا می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد گفتمان بهره‌وری و فرهنگ‌سازی برای ارتقا بهره‌وری ایفا کنند.

رئیس سازمان ملی بهره وری بیان کرد: شهرداری پیشانی ارتباط نهاد عمومی با مردم است و باید از این قابلیت مهم برای تبدیل بهره وری به مطالبه عمومی استفاده شود.

وی با اشاره به مسائل متعدد مدیریت شهری از جمله بالا بودن قیمت تمام شده خدمات، حجم روزافزون پسماند و نبود برنامه مدون برای مدیریت سبز شهر و ضرورت برنامه‌ریزی بهره‌ورانه منابع، اظهار داشت: رویکرد مدیریت مبتنی بر بهره وری تنها راه درست پیش روی مدیران شهری است که عزم جدی سازمان ملی بهره وری ایران در توجه به همه بخش‌های فعال کشور از جمله بخش دولتی، عمومی و خصوصی مورد تاکید است.

پهلوانی از برگزاری نخستین همایش بهره وری و مدیریت شهری در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی این همایش در حال تدوین شاخص‌های اختصاصی ارزیابی و سنجش بهره‌وری در ۹ کلانشهر کشور هستند و در این همایش برای اولین بار نتایج سنجش در قالب رتبه‌بندی کلانشهرها اعلام خواهد شد.

در این مراسم که روز دوشنبه برگزار شد، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان شهرداری رقابت‌پذیر است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت مدیریت شهری اصفهان طی ۲ سال گذشته رشد و ارتقا داشته و توانسته‌ایم ضمن ارائه خدمات خوب و با کیفیت به شهروندان هزینه‌های مدیریت شهر را کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، کلان شهر اصفهان دارای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/‏