گردشگری و توریسم

طرح اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان جنوبی آغاز شد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی عصر سه شنبه در آیین افتتاح این طرح در جمع مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: طرح اوقات فراغت هر سال با رویکرد برنامه‌های نشاط پایه، گروهی، تربیتی و آموزشی به همراه فعالیت‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار با تاکید بر اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید با محوریت امام جماعت مساجد برگزار شود افزود: تمامی مجموعه‌های فعال مساجد از جمله پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و دیگر مجموعه‌ها باید زیر چتر امام جماعت این برنامه‌ها را دنبال کنند.

وی یکی از اهداف طرح اوقات فراغت کانون‌ها را جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و غنی سازی اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: توجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاق، نماز، فراهم کردن فضای کتابخانه ای، تشویق اعضا به کتابخوانی و تقویت مطالعه مفید از دیگر اهداف این طرح است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امسال با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: قرآن و عترت، آموزش و توانمند سازی، شبکه سازی و فضای مجازی، هنر متعالی، فعالیت‌های اجتماعی، مباحث کتاب و کتابخوانی از محورهای طرح اوقات فراغت است.

حجت الاسلام سبزه کار یادآور شد: سال گذشته ۴۰۲ کانون فرهنگی و هنری (۱۸۹ پایگاه شهری و ۲۱۳ کانون روستایی) طرح اوقات فراغت را با انعقاد تفاهم نامه اجرا کردند.

وی با اشاره به توصیه‌های دینی در خصوص توجه به اوقات فراغت گفت: تابستان یا هر زمانی که فراغتی حاصل می‌شود، باید برنامه ریزی مناسب برای پر کردن این اوقات در نظر گرفت.

۹۸۹۳*۳۰۲۸