گردشگری و توریسم

شهروندان مهمترین عامل آتش سوزی باغ های ارومیه هستند

ابراهیم شادقوشچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۸۰ فقره عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان ارومیه انجام شده که آتش زدن ضایعات شاخ و برگ درختان توسط شهروندان مهمترین علت آتش سوزی‌ها بوده و باعث گسترش آتش سوزی و خسارات به باغ‌ها و مراتع و منازل و ساختمان‌های مجاور شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش نزولات آسمانی در ماه‌های گذشته در ارومیه، رشد حجم انبوهی از گیاهان خودرو در مراتع، باغ‌ها، شروع زود هنگام فصل گرما و افزایش آمار آتش سوزی باغات، مراتع و فضای سبز، شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری فضای سبز و مراتع شهر همکاری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان ارومیه‌ای از روشن کردن آتش در فضای سبز و در کنار درختان خودداری کرده و از آتش بازی کودکان در طبیعت و شکستن شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، خاموش کردن ته سیگارها، چوب نیم سوخته و ذغال داخل اجاق‌ها و مدفون کردن آن زیر خاک و نینداختن بطری‌های شیشه‌ای و یا شیشه‌های شکسته در طبیعت را ازجمله مواردی عنوان کرد که شهروندان در مراجعه به فضاهای سرسبز و تفریحی باید رعایت کنند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده آتش سوزی موضوع را به شماره تلفن ۱۲۵ اطلاع داده و با رعایت نکات ایمنی مانع جلوگیری از گسترش آتش شوند.

وی اضافه کرد: میانگین زمانی رسیدن مأموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهر کمتر از چهار دقیقه و در خارج از شهر کمتر از ۱۵ دقیقه است.

به گزارش ایرنا شهر ارومیه ۷۵۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد؛ ۱۰ ایستگاه آتش نشانی با ۵۰ دستگاه خودرو آتش نشانی و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی ماهر در ارومیه فعال است.

۸۱۳۷/‏۷۱۲۹