اخبار گردشگری

با ترسناک‌ترین تور‌های گردشگری جهان آشنا شوید

خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین تورهای گردشگری در سراسر جهان  موضوع گزارشی از روزنامه «دیلی میل» است که با وجود هیجان فراوان، گاهی به قیمت جان گردشگران و یا دستگیری توسط پلیس تمام می‌شود.


تور راکتور اتمی فوکوشیما - ژاپنتور راکتور اتمی فوکوشیما – ژاپن
راکتور اتمی فوکوشیما که پس از نیروگاه چرنوبیل محل رخ دادن خطرناک‌ترین فاجعه اتمی در تاریخ است، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. هم‌اکنون راهنمایان تور‌های دولتی با اسکورت اتوبوس‌های گردشگران توضیحاتی را درباره بروز این فاجعه اتمی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. در سال ۲۰۱۱ شش راکتور نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن بر اثر بروز سونامی منفجر شد و منجر به انتشار گاز‌های رادیواکتیو و در نتیجه تخلیه کامل منطقه شد. با این وجود در حال حاضر به دلیل درصد پایین آلودگی، گردشگران می‌توانند از بقایای این نیروگاه اتمی دیدن کنند.


زندگی در پناهگاه‌های زیرزمینی شوروی - لیتوانیزندگی در پناهگاه‌های زیرزمینی شوروی – لیتوانی
لیتوانی فرصت تجربه زندگی تحت کنترل اتحادیه جماهیر شوروی را با استفاده از سگ‌های واقعی و افسران سابق «KGB» در پناهگاه‌های زیرزمینی شوروی سابق برای گردشگران فراهم می‌کند. این تجربه ترسناک با حمله ارتش سرخ در میان جنگل و در پانزده مایلی شهر ویلینوس – پایتخت لیتوانی – همراه است و گردشگران از آنجا برای مدت سه ساعت به پناهگا‌های زیرمینی شوروی منتقل می‌شوند. گردشگران بیش از این تجربه ترسناک باید برگه‌ای که در آن نوشته شده “در صورت عدم اطاعت از دستورات، بازدیدکنندگان با تنبیه روانی و فیزیکی مواجه می‌شوند” را پُر کنند.


تجربه عبور غیرقانونی از مرز  مکزیک تجربه عبور غیرقانونی از مرز مکزیکتجربه عبور غیرقانونی از مرز مکزیک تجربه عبور غیرقانونی از مرز مکزیک
مقامات یک شهر کوچک در مکزیک پارکی موضوعی ایجاد کرده‌اند که گردشگران در آن می‌توانند تجربه‌ای مشابه با آنچه مهاجران غیرقانونی مکزیک در هنگام عبور از مرز و رسیدن به آمریکا تجربه می‌کنند را داشته باشند. گردشگران شهر «ال آلبرتو» با پرداخت ۲۰ دلار می‌توانند برای مدت سه ساعت تجربه شبیه‌سازی شده عبور غیرقانونی ار مرز میان مکزیک و آمریکا را داشته باشند. گردشگران در این تجربه باید در مناطق صعب‌العبور از دست مامور‌های مرزی فرار کنند. البته گردشگران برخلاف بسیاری از مهاجران غیرقانونی در معرض خطر واقعی نیستند.


بازدید از کارخانه کوکائین کلمبیابازدید از کارخانه کوکائین کلمبیا
برخی تور‌های گردشگری در آمریکای شمالی فعال هستند که گردشگران را برای بازدید از کارخانه‌های کوکائین به مناطق مرتفع کوه‌های «سیرا نواد» می‌برند. گردشگرانی که خطر فراوانی را به جان می‌خرند با کمک راهنمایان محلی از مزرعه‌های کشت مواد مخدر دیدن می‌کنند. این تور‌ها تنها ۹ دلار قیمت دارند، اما گردشگران خود را در خطر بزرگی، چون ربوده شدن توسط شبه‌نظامیان قاچاقچی منطقه و یا دستگیری توسط پلیس قرار می‌دهند. در صورتی که پلیس افراد شرکت‌کننده در این تور‌ها را در مناطق تولید مواد مخدر ببیند، می‌تواند آن‌ها را دستگیر کند.


بانجی‌ جامپینگ بر فراز کروکدیل‌ها - مرز زیمبابوه و زامبیابانجی جامپینگ بر فراز کروکدیل‌ها – مرز زیمبابوه و زامبیا
گردشگران می‌توانند با استفاده از طناب کشی بسته شده به پاهایشان از پل “ویکتوریا” بر فراز رودخانه «زامبزی» محل زندگی کروکدیل‌ها سقوط آزاد را تجربه کنند. در سال ۲۰۱۲ یک جوان ۲۲ ساله استرالیایی پس از سقوط آزاد از روی این پل به سب پاره شدن طناب در شرف افتادن به داخل رودخانه و هم‌نشینی با کروکدیل‌های گرسنه بود که طناب او به صخره‌ها گیر کرد و او به محلی دور از اجتماع کروکدیل‌ها افتاد و در نهایت توانست با چند خراشیدگی و شکستن استخوان ترقوه با شنا کردن خود را به محلی امن برساند.


تور تعقیب گردباد آمریکای مرکزیتور تعقیب گردباد آمریکای مرکزی
تور «سیلور لاینینگ» گردشگران را به فاصله ۱۵ مایلی گردباد ویران‌کننده و کشنده با سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت می‌برد. یک زوج به نام «راجر» و «کرین» که برگزارکننده این تور گردشگری خطرناک هستند.
گروه‌های ۱۸ نفری گردشگران را در سه اتوبوس برای مدت ۱۰ روز و به قیمت هر نفر ۲۳۰ پوند به تعقیب تورنادو می‌برند.


جاده مرگ بولیویجاده مرگ بولیوی


منبع: همشهری آنلاین