گردشگری و توریسم

۲۹۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس پرداخت شده است

سید کمال پاک فطرت، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این تسهیلات که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده زمینه ساز ایجاد ۱۴ هزار و ۳۹۳ فرصت شغلی در روستاهای استان خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین از سال ۹۵ تاکنون ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تفاهم نامه‌های دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به ۱۵۶ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۲۰۰ نفر پرداخت شده است.

پاک فطرت گفت: همچنین تاکنون از مجموع حدود چهار هزار طرح ثبت شده در سامانه کارا افزون بر سه هزار و ۲۷۰ طرح موفق به دریافت تسهیلاتی به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان شده اند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۱۸ هزار و ۲۴۵ فرصت شغلی پایدار در روستاهای فارس فراهم شده است.

وی، با اشاره به اینکه دهیاران و شوراها باید موضوع اشتغال و تأمین آب آشامیدنی روستایی را به عنوان ۲ اولویت اصلی و مهم با جدیت دنبال کنند تصریح کرد: هم اینک از مجموع حدود هشت هزار روستای استان فارس حدود چهار هزار و ۳۰۰ روستا خالی از سکنه است که از جمله علل آن می‌توان به خشکسالی و کمبود آب، نبود اشتغال و نبود امکانات آموزشی و رفاهی اشاره کرد که زمینه ساز مهاجرت روستاییان شده است.

پاک فطرت، با اشاره به وجود فرصت‌های متعدد در بحث ایجاد اشتغال در روستاها افزود: روستاهای فارس از نظر برخورداری از فرصت‌های اشتغال پایدار در کشور از شرایط ویژه ای برخوردارند که امیدواریم از این فرصت‌ها در جهت خلق فرصت‌های شغلی و ایجاد رونق در روستاها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی، تعداد مجموعه‌های بوم گردی ایجاد شده در فارس طی ۱۸ ماه گذشته را ۷۵ مورد برشمرد و ادامه داد: از آنجا که بوم گردی روستایی یک امر تخصصی و بسیار با اهمیت است بنابراین تاکید ما این است که کسانی که جهت فعالیت قصد ورود به این عرصه را دارند باید دارای تخصص و اهلیت لازم باشند تا روستاها دچار آسیب نشوند.

او افزود: روستای هدف گردشگری قلات از جمله روستاهایی بود که ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی سبب شد که منطقه بکر طبیعی آن دچار آسیب شود.

۶۱۲۲/‏۶۱۱۳‬