گردشگری و توریسم

فعالیت های فرهنگی مناسبی در روستاها انجام شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در نشست با مسئولان و جامعه روحانیت صومعه سرا که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از نبود فضای اداری مناسب رنج می‌برد و امیدواریم بتوانیم با همکاری و حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی گام خوبی در راستای حل این مشکل برداریم.

وی با اشاره به اینکه فضای اداری فعلی برای انجام برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در سطح شهرستان صومعه سرا با توجه به ظرفیت‌های آن مناسب نیست، بیان کرد: نیازمند تلاش مضاعف و همکاری و همدلی همه جانبه هستیم.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا همچنین به حضور روحانیون در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و دینی فضای مناسبی در روستاها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت روحانیون در حوزه‌های فرهنگی نیز استفاده شود، تأکید کرد: با توجه به ارتباط نزدیک روحانیون با مردم در سطح روستاها نیازمند مشاوره و کمک این عزیزان برای اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دور کردن مردم از روحانیت هدف امروز دشمن است، گفت: باید با تقویت شبکه تبلیغ پاسخ شبهات دشمن در فضای مجازی داده شود.

حجت الاسلام سعید مهدوی افزود: شهرستان صومعه سرا توجه به سابقه علمی، دینی و مذهبی و همچنین بهره مندی از علما و فرماندهان بزرگ بخشی از شناسنامه مذهبی استان محسوب شده و چنین فضای اداری دور از شأن این شهرستان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به رسالت خود در برآورده کردن انتظارات رهبری معظم از فضای تبلیغی کشور انجام دهیم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان تبلیغات در این حوزه تقویت حوزه تبلیغ و روحانیت و مجهز کردن آنها به علم روز برای پاسخگویی به شبهات بیان شده به ویژه برای آگاه سازی نسل جوان است.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک و ۱۵۱ روستا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۲/‏۲۰۰۷/‏