گردشگری و توریسم

جدیدترین تلاش صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس با محکومیت جهانی روبرو شد

به گزارش شبکه خبری المیادین، “محمود الهباش” مشاور رئیس تشکیلات خودگردان در امور دینی و روابط اسلامی مشارکت نمایندگان آمریکا در افتتاح این تونل در شهرک سلوان در جنوب مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: این اقدام صهیونیست‌ها راهزنی و تجاوز به قوانین بین المللی در شهری است که از آن به عنوان یک شهر اشغال شده نام برده شده و بر اساس قوانین یونسکو این شهر جز میراث اسلامی است که غیر مسلمان‌ها در آن حقی ندارند.

الهباش در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که اقدامات استعمارگرایانه دولت آمریکا و نمایندگان آن از جمله فریدمن در شهر قدس, حقایق تاریخی و دینی را تغییر نمی‌دهد و شهر قدس شهر فلسطینی و اسلامی است و توطئه‌های اسرائیل و دولت استعمارگر حاکم در کاخ سفید برای یهودی سازی شهر قدس و تغیر هویت اسلامی و فلسطینی آن موفقیت آمیز نخواهد بود.

“صائب عریقات” دبیر شورای اجرایی این سازمان نیز حضور جیسون گرینبلات فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، در مراسم افتتاح طرح تونل شهرکی در کنار مسجدالاقصی را توهین به قوانین بین المللی دانست.
وی افزود: این طرح بر اساس دروغ‌های سازمان افراطی “العاد” که در زمینه شهرکسازی فعالیت می‌کند، افتتاح شد.
عریقات گفت که حضور این دو نفر در مراسم افتتاح این طرح در حالی صورت گرفت که سازمان غیردولتی ایماک در اسرائیل دروغ بودن ادعاهای سازمان العاد را تأیید کرده بود.
دبیرکل جنبش آزادی بخش فلسطین در ادامه گفت: گرینبلات و فریدمن هرچه در توان دارند برای تحقق توسعه شهرکسازی های نژادپرستانه استفاده می‌کنند.

عریقات از همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا خواست تصاویر فریدمن و گرینبلات را در حالی که کلنگ طرح تونل را در جوار مسجد الاقصی می‌زنند مشاهده کنند.

وی افزود فریدمن نمی‌تواند سفیر آمریکا باشد بلکه او رئیس شورای شهرک‌های اسرائیل است.

فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در حال کلنگ زدن تونل صهیونیست‌ها در قدس اشغالی

 

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیش از این در بیانیه‌ای با غیرقانونی دانستن این اقدام، درباره خطرات حفاری‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هشدار داد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین با صدور دستوراتی خواستار تماس با دفتر دبیر کلی سازمان همکاری اسلامی برای تحرکات فوری در راستای مواجهه با تجاوزات خطرناک اسرائیل که در تضاد با قوانین بین المللی و حقوق ملی مردم فلسطین و مسلمانان است، شد.

در ادامه این واکنش‌ها، مؤسسه الازهر مصر در بیانیه‌ای با محکومیت این اقدام صهیونیست‌ها خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شد و از همه جهان خواست تا مساله فلسطین را کلید صلح در خاورمیانه بدانند چرا که ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها باعث شعله ور شدن تنش‌ها در منطقه و جهان می‌شود.

این مؤسسه اقدامات صهیونیست‌ها را نقض آشکار قوانین بین المللی و اصول ادیان دانسته و از همه مسلمانان و مسیحیان جهان خواست تا به مسئولیت خود در قبال مساله فلسطین عمل کرده و تصمیمات قاطع برای توقف اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل به حقوق ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آنها اتخاذ کنند.

این تونل که صهیونیست‌ها آن را “تونل حجاج” نامیده‌اند از روستای سلوان عبور می‌کند و از برکه تاریخی سلوان تا زیر زمین مسجد الاقصی و فضای دیوار براق کشیده شده است و باعث اخراج فلسطینی‌ها از این مناطق خواهد شد.

در همین راستا وزارت خارجه اردن ضمن محکوم کردن افتتاح این تونل هشدار داده که این اقدامات غیرقانونی و غیرمسئولانه به تشدید تنش‌ها منجر خواهد شد.

وزارت اوقاف و مقدسات اسلامی در اردن طبق قوانین بین المللی سرپرست رسمی مسجدالاقصی و اوقاف قدس شرقی است. اردن همچنین به موجب توافق وادی عربه (توافق صلح میان اردن و اسرائیل در سال ۱۹۹۴) حق اشراف بر امور دینی قدس را دارد.

اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین در مارس سال ۲۰۱۳ توافقی را برای قیمومیت و دفاع اردن از قدس و مقدسات اسلامی در فلسطین امضا کردند.

اتحادیه عرب نیز روز دوشنبه ضمن محکومیت شدید این اقدام تجاوزکارانه توسط صهیونیست‌ها در شهر اشغالی قدس، خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای توقف حفاری‌های اشغالگران در قدس شد.

این سازمان افزود: این اتفاق نشانگر جانبداری آمریکا از طرح‌های شهرک سازی و یهودی سازی قدس است که کاملاً مخالف قوانین بین المللی می‌باشد.

اتحادیه عرب درباره نتایج و عواقب خطرناک حفاری‌های صهیونیست‌ها در شهر اشغالی قدس هشدار داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ در میان اعتراض‌های بین المللی قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام و سفارت خود را از تل آویو به این شهر اشغالی منتقل کرد.

علاوه بر قدس فلسطینی‌ها نگران هستند رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری را به این رژیم الحاق کند.

شهرک سازی های رژیم صهیونیستی طرحی برای الحاق کرانه باختری رود اردن به این رژیم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

ترامپ جولان اشغالی سوریه را برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت

 

مذکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین از سال ۲۰۱۴ متوقف شده و آینده قدس همچنان محور نزاع‌های خاورمیانه است.

اقدامات ترامپ در راستای حمایت از صهیونیست‌ها باعث شده تا فلسطینیان این کشور را ناظری بی طرف در مذاکرات صلح ندانسته و تصمیمات ترامپ را کمک به صهیونیست‌ها برای نقض حقوق ملت فلسطین بدانند.

آمریکا هفته گذشته در منامه پایتخت بحرین نشستی را با حضور نمایندگان برخی کشورهای عربی به عنوان بخش اقتصادی طرح خود موسوم به “معامله قرن” برگزار کرد که با انتقادها، تحریم و واکنش شدید فلسطینیان و کشورهای منطقه همراه بود.

فلسطینی‌ها این نشست را سوء استفاده آمریکا از وضعیت اقتصادی فلسطین و اقدامی برای معامله سرزمین آنها بدون در نظر گرفتن حقوق آنها برای تاسیس کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و بازگشت آوراگان فلسطینی به سرزمین خود می‌دانند.