گردشگری و توریسم

شکایت سویه از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه، مناطقی از دمشق پایتخت و شهر حمص در مرکز سوریه را هدف موشکی قرار داد که در جریان آن چهار غیر نظامی از جمله یک نوزاد کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وزارت امورخارجه سوریه از شورای امنیت خواست که مسئولیت پذیر باشد و اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات توسط صهیونیست ها به عمل آورد.

در دو نامه جداگانه سوریه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت آمده است: ارتش اشغالگر اسرائیل در ساعت ۳۵ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی به خاک سوریه حمله کرد که این امر نقض آشکار قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت سال ۱۹۷۴ در خصوص ترک مخاصمه میان دو طرف است.

در ادامه این نامه آمده است: نظامیان اسرائیلی، استان های دمشق، حومه دمشق و حمص را هدف موشکی قرار دادند که در جریان آن علاوه بر کشته شدن چهار نفر، ۲۱ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این اقدامات با هدف حمایت از تروریست ها، جلوگیری از اقدام ارتش سوریه و متحدان آن برای نابودی گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره (هیات تحریر الشام) و دیگر تروریست ها انجام می شود.

در ادامه این نامه آمده است: تجاوزات اسرائیل تاکنون نه تنها برای ارعاب مردم سوریه راه به جایی نبرده بلکه موجب اصرار بیشتر آنان برای پیروزی بر تروریسم و بازگشت دوباره جولان به خاک کشورشان شده است.

وزارت امورخارجه سوریه اضافه کرد: ادامه رویکرد خصمانه و خطرناک اسرائیل در سایه حمایت مداوم کاخ سفید از تل آویو و مصونیت این رژیم صورت می گیرد، ناشی از حمایت هایی است که واشنگتن و برخی دیگر اعضای شورای امنیت برای صهیونیست ها فراهم کرده اند.

سوریه همچنین از شورای امنیت خواست اسرائیل را وادار کند تا به توافقنامه ترک مخاصمه سال ۱۹۷۴ میان سوریه و تل آویو پایبند باشد.

در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده است رژیم صهیونیستی به خاطر تمامی اقدامات تروریستی و جنایت هایش در حق ملت سوریه و فلسطین، حمایت مداوم از سازمان های تروریستی مجازات شود، اقداماتی که نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، قوانین حقوق بین الملل و قطعنامه های ۲۴۲، ۳۳۸، ۳۵۰ و ۴۹۷ شورای امنیت و دیگر قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم است.