گردشگری و توریسم

خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز: ترامپ ادای صلح طلب ها را در می آورد

گرین در گزارش تحلیلی با انتقاد از سیاست‌های جنگ طلبانه ترامپ علیه ایران نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در حالی در شبه جزیره سخن از صلح و پایان جنگ و نزاع میان دو کشور کره سخن گفت که وی همچنان به لفاظی‌های خود علیه ایران و تهدید آن برای منطقه خاورمیانه تاکید می‌کند.

به گفته گرین، واقعیت این است که ترامپ باید پاسخگوی بحران‌های ناشی از سیاست خارجه خویش باشد، رئیس جمهوری آمریکا در سال گذشته با خروج از توافق هسته‌ای باعث افزایش تنش با ایران شد.

خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز نوشت: ترامپ با خروج از برجام و بازگشت تحریم‌ها باعث رکود سطح زندگی بسیاری از ایرانیان شد.

ترامپ قبل از سفر به اوزاکای ژاپن برای حضور در نشست گروه ۲۰ در مصاحبه با خبرنگاران بر تحت فشار قراردادن مردم ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی افتخار کرد.

گرین افزود؛ در کنار ترامپ، مشاوران و هم تیمی‌های وی از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پمپئو» وزیر خارجه واشنگتن پس از حادثه آتش گرفتن تانکرهای نفتکش در دریای عمان شدیداً سیاست‌های جنگ طلبانه خود علیه ایران را افزایش داده و به دنبال جلب نظر دیگر کشورهای منطقه هستند.

با گذشت بیش از یکسال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های شدید بر مردم این کشور، طرف‌های اروپایی نتوانستند اقدام ملموس وموثری برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام به ویژه درباره فروش نفت، انجام دهند.

این مساله باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران بر اساس مفاد ۳۶ و ۲۶ برجام، تصمیم بگیرد تا برخی تعهدات خود را به دلیل آنکه طرف‌های دیگر به تعهدات خود عمل نکردند، کاهش دهد.

از این رو، در گام نخست ذخایر اورانیوم غنی شده از مرز ۳۰۰ کیلو گرم عبور کرد و قرار است محدودیت غنی سازی در مرز ۳.۶۷ هم نادیده گرفته شود.