گردشگری و توریسم

مشارکت مردم در ارایه خدمات به مددجویان بهزیستی کردستان ۲۱ درصد افزایش یافت

فرهاد عزیزی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع مشارکت های مردمی نقدی و غیرنقدی جذب شده از سوی این نهاد در سال جاری ۱۶ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه کمک های جمع آوری شده حوزه مشارکت ها شامل ۲ بخش دولتی و هیات امنایی است، افزود: از مجموع کمک های جمع آوری شده یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در بخش دولتی و پنج میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال نیز در بخش هیات امنایی و خیریه بوده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: در بخش هیات امنایی بیشترین درصد رشد مربوط به شهرستان های مریوان، قروه و بانه و در بخش دولتی نیز مربوط به مریوان، دیواندره و دهگلان بوده است.

وی به نحوه هزینه کرد کمک های جمع آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت های مردمی در ارایه خدمات به مددجویان با ۲ نیت عام و خاص انجام می شود که در نیت عام کمک ها می تواند برای رفع مشکلات مددجویان درهر زمینه ای هزینه شود و در نیت خاص، کمک ها برای یک مورد مشخص شده هزینه می شود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴