گردشگری و توریسم

فرماندار مرند: شناسنامه مدیریت بحران در شهرستان تدوین شود

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرند، با اشاره به حل مشکل قطعی تلفن و مدیریت پدافند غیرعامل در عرض ۴۸ ساعت، خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات به موقعی که در جریان این موضوع توسط شرکت مخابرات انجام شد، تعامل و همکاری مردم نیز نوعی مدیریت بحران مردم محوری بود.
وی با بیان اینکه با توجه به ترکیب جمعیتی زیاد در شهرها، باید شناسنامه ای برای مدیریت بحران شهری تدوین شود، افزود: در تدوین این شناسنامه، اهداف، برنامه ها، نحوه تعامل و منابع و تجهیزات باید پیش بینی شود تا موجب تعیین رفتار و تسریع در تقابل با بحران شود.
فرماندار مرند با تاکید بر لزوم آمادگی ذهنی برای مقابله بحران گفت: اولویت اول ادارات مربوط، باید مدیریت بحران باشد و سلسله مراتب رسیدگی به بحران ها توسط مدیران و کارگروه ها لحاظ شود.
گرشاسبی همچنین با اشاره به رویش گیاهی زیاد در سال جاری اظهار داشت: با توجه به وسعت مراتع و احتمال آتش سوزی در آنها در ایام تابستان، باید حفظ آنها را در اولویت قرار داده و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.
وی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در شهرستان نیز گفت: ضروری است جهت جلوگیری از خاموشی برق در این ایام، در مصرف برق صرفه جویی کنیم که ادارات در راس این کار باید باشند.
فرماندار مرند با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران باید در شهرداری ها و دهیاری ها تشکیل شود، ابراز داشت: شهرداران و دهیاران باید نسبت به حوزه خود، شناسنامه ای تدوین کرده و مناطق آسیب پذیر و مورد تهدید را جهت پیشگیری از وقوع بحران، احصا کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: لازم است کارگروه های تخصصی مدیریت بحران، جهت ارتباط و تعامل بیشتر دستگاه ها با یکدیگر در زمان وقوع بحران در شهرستان ایجاد شود.
گرشاسبی یادآوری کرد: از ظرفیت بسیج، سمن ها و هلال احمر نیز که فرصت تمام نشدنی در مقابله با بحران است، استفاده شود.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

۶۱۳۲/‏۹۶۱۶/‏۵۱۸