گردشگری و توریسم

خیرین ۴۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت گیلان کمک کردند

به گزارش ایرنا کیانوش کوچکی نژاد روز یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر مجمع خیرین سلامت شهرستان لاهیجان افزود: مجمع خیرین سلامت گیلان درسال ۱۳۸۸، دوسال پس از تأسیس مجمع کشوری در این استان راه اندازی شده و هم اکنون ۱۹۰ خیر سلامت در آن فعالیت دارند و از آغاز فعالیت تاکنون ۴۰ میلیارد تومان توسط این مجمع به بخش سلامت گیلان کمک و یا در این بخش هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمک‌های نقدی در آغاز فعالیت مجمع سلامت گیلان سه میلیارد تومان بود که مبلغ آن در سال گذشته به ۱۴ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان همواره در کار خیر درحوزه سلامت پیشتاز بوده خاطرنشان کرد: سه مرکز سلامت و پنج خانه بهداشت توسط خیرین در استان گیلان ساخته شده و مرکز جامع سلامت در شهرهای رشت، چابکسر و صومعه سرا نیز توسط این مجمع درحال ساخت است و سه مرکز جامعه سلامت نیز به این مجمع هدیه شده است.

کوچکی نژاد یادآورشد: علاوه بر آن خیرین تاکنون تعداد زیادی دستگاه دیالیز و تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان گیلان اهدا کرده‌اند.

رئیس مجمع سلامت استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به سابقه مردم لاهیجان در امور خیر، اظهار داشت: امید داریم که این شهرستان از نظر خیرین سلامت جزو پیشتازها باشد و مردم آن در تهیه تجهیزات و نیازمندی‌های پزشکی برای مراکز درمانی و بهداشتی بیشتر کمک کنند.

حسن بهبودی افزود: فعالیت مجمع خیرین جنبه سیاسی و اقتصادی ندارد و فقط هدایت کمک‌ها و سرمایه‌هایی که افراد خیر دوست دارند در حوزه سلامت هزینه کنند را سازماندهی و راهنمایی می‌کنند.

وی ضرورت و اهمیت فعالیت خیرین در امور سلامت را یادآور شد و تصریح کرد: بین استان‌های کشور، فارس از پیشتازترین استان‌ها به شمار می‌رود و در پیوند اعضا در خاورمیانه اول است که بخاطر نقش خیرین است.

بهبودی خاطرنشان کرد: نقش مجمع خیرین سازماندهی خدمات خیرین در حوزه سلامت است و این مجمع براساس استراتژی و راهبردهای وزارت بهداشت، ابتدا نیازهای استان و شهرستان‌ها را شناسایی و بعد اقدام می‌کند.

دفتر مجمع خیرین سلامت شهرستان لاهیجان در محل بیمارستان سابق ۲۲ آبان لاهیجان افتتاح شد.

در این مراسم همچنین از محمود نصیری خیر گیلانی که هفته گذشته مبلغ ۶۰ میلیون تومان جهت خرید دستگاه دیالیز برای بیمارستان دکتر پیروز اهدا کرده بود، تجلیل بعمل آمد. با تهیه این دستگاه نیازی به ارجاع بیماران اورژانسی دیالیزی به بیمارستان سیدالشهدا نیست.

۶۰۲۹/‏۲۰۰۷/‏