گردشگری و توریسم

صف کنکور همچنان در ایلام شلوغ است

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در ایلام روز یکشنبه در این خصوص گفت: ۱۵ هزار و ۸۰ نفر در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام به داوطلب شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی شده اند که روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته برگزار می شود.

مصطفی نعمتی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ برگزار می‌شود.

وی گفت: کارت ورود به جلسه کنکور ۹۸ از امروز در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است و از روز سه شنبه باجه رفع در دانشگاه ایلام ایجاد می‌شود.

حضور این تعداد داوطلب امسال ورود به دانشگاه ها درحالی است که پارسال ۱۳ هزار و ۶۲۲ نفر در این استان در آزمون شرکت کرده بودند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور در سال ۹۷ به نسبت سال ماقبل ۱۲ درصد افزایش داشته بود.

همچون افزایش سالانه شمار داوطلبان شرکت در ازمون سراسری دانشگاه ها، بررسی امار کنکور سال های ماقبل نشان می دهد که اینکه امسال نیز شمار دختران از مردان داوطلب شرکت در کنکور بیشتر می باشد همچنان که از حیث رشته نیز چون چند سال ماقبل بیشترین نامنویسی و رقابت مربوط به رشته تجربی است.

۶۰۳۴