گردشگری و توریسم

پرو با غلبه بر اروگوئه به نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا رسید

بامداد یکشنبه و در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آمریکای جنوبی که به میزبانی برزیل در حال پیگیری است، تیم های اروگوئه و پرو در شهر سالوادور به مصاف هم رفتند که پرو با برتری در ضربات پنالتی، شگفتی ساز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

اروگوئه که در مرحله گروهی به سه پیروزی دست یافت تا شروعی ایده آل داشته باشد در دیدار برابر پرو نیز کار را تهاجمی آغاز کرد و در نیمه نخست فرصت های مناسبی داشت.

گل این تیم در نیمه نخست پس از استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی آفساید اعلام شد و «ادینسون کاوانی» نیز در ادامه یک بخت طلایی را از دست داد.

در سوی دیگر میدان، پرو که خط دفاعی خوبی ندارد و در مرحله گروهی نیز بارها دروازه خود را باز شده دید، روشی تدافعی داشت و دل به ضد حملات بسته بود.

ارگوئه در دقیقه ۵۵ در آستانه گلزنی قرار گرفت که «دیگو گودین» کاپیتان و مدافع پیش تاخته این تیم به طرز عجیبی توپ را به بیرون زد.

در دقیقه ۵۷ «ادینسون کاوانی» به زیبایی دروازه پرو را گشود، اما بازهم سیستم VAR نشان داد که این گل در موقعیت آفساید به دست آمده و از سوی داور برزیلی مردود شد.

در دقایق باقی مانده نیز گلی به دست نیامد تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد.

در رقابت های کوپا آمه‌ریکا وقت های اضافه وجود ندارد و در صورت تساوی تیم ها در پایان ۹۰ دقیقه، بلافاصله ضربات پنالتی زده می شود.

در ضربات پنالتی پرو به برتری ۵ بر ۴ دست یافت تا به نیمه نهایی قدم بگذارد و تیم پرستاره اروگوئه نیز به خانه بازگردد.

«لوییس سوارز» مهاجم نامدار اروگوئه که در بارسلونا عضویت دارد، نخستین ضربه پنالتی اروگوئه را از دست داد تا تیمش دست خالی مسابقات را ترک کند.

با این اوصاف در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا و در دیداری حساس، برزیل با آرژانتین مصاف می دهد و در دیگر بازی، شیلی قهرمان ۲ دوره گذشته این مسابقات با پرو رو به رو می شود.