گردشگری و توریسم

نماینده مجلس آمریکا: نئوکان ها ترامپ را در شرایط سختی با ایران قرار دادند

«‌تولسی گابارد» روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، افزود: مقامات کاخ سفید، ما را به جنگ با ایران نزدیک و نزدیک تر می کنند. جنگی که نسبت به جنگ عراق بسیار مخربتر از آن چیزی است که دیده ایم.

وی با بیان اینکه «من در سال ۲۰۰۵ در بخش پزشکی ارتش آمریکا در عراق حضور داشتم»، ادامه داد: آن جنگ برای عراقی ها و آمریکایی ها تلفات زیادی داشت. من هر روز با هزینه وحشتناک انسانی جنگ مواجه بودم. جنگ با ایران، جنگ با عراق را همچون یک پیک نیک و سفر تفریحی می سازد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اضافه کرد: افزایش تحریم های فلج کننده، خروج از توافق هسته ای، شناسایی یک بخش از نیروی نظامی آن کشور به عنوان سازمان تروریستی و اعزام نیروی بیشتر و بیشتر به منطقه اقداماتی است که این دولت انجام داده است.

گابارد تصریح کرد: نئوکان ها در دولت ترامپ، عربستان سعودی و نتانیاهو وضعیتی را ساخته اند که برای ترامپ بسیار سخت خواهد بود تا از جنگ با ایران جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: آنها یکی پس از دیگری دینامیت هایی را جاسازی کردند و فیوز آن را در دست ترامپ قرار دادند. این به ترامپ و دولت او مربوط است که آیا فیوز را قطع کنند یا نه، اما ما به آنها می گوییم که نیاز داریم این ماشین را به عقب برگردانید.

این نماینده مجلس آمریکا تصریح کرد: دولت باید منافع مردم آمریکا را در درجه اول در نظر بگیرد، از جنگ با ایران پرهیز کند و به توافق هسته ای ایران بازگردد.

گابارد در نخستین دور مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم بر لزوم پرهیز از حرکت به سوی جنگ با ایران تاکید کرده و آن را فاجعه بار دانسته بود.

وی همچنین عاملان حمله ۱۱ سپتامبر را القاعده مورد حمایت سعودی ها دانست.