گردشگری و توریسم

داشته های اسلام و شیعه مرهون تلاش های امام جعفر صادق(ع) است

حجت الاسلام رحیم جعفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار ۵۶ سال در دنیا زندگی کردند و در سن ۳۱ سالگی به مقام امامت رسیده و به مدت ۳۴ سال نیز در این مقام بودند.

وی با بیان اینکه عمر بابرکت این امام بزرگوار از ابعاد مختلف قابل بررسی است، گفت: منابع دینی و علمی ما به بُعد علمی زندگی این امام (ع) باز می‌گردد، ایشان به دلیل شرایط خاص علمی، فرهنگی و سیاسی زمانه‌ای که داشتند با درک این از موقعیت، هدف اصلی خود را بر توسعه علم قرار دادند و بزرگترین دانشگاه علمی دنیا را با چهار هزار شاگرد و به تعبیری دانشجو تأسیس کردند که خیلی از بزرگان اهل شیعه و سنت از شاگردان این امام بزرگ بودند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، همه رشد و تعالی منابع علوم قدیم و جدید ما محصول تلاش این امام بزرگوار بوده و هست.

حجت الاسلام جعفری از مسائل سیاسی، حکومتی و خلافی به عنوان بُعد دیگر زندگی این امام همام یاد کرد و اظهار داشت: در این زمان حکومت بنی امیه توسط بنی عباس سقوط کرد و عمده فجایع و ظلم‌هایی که بر اهل بیت (ع) رفته در دوران خلافت بنی امیه بوده و در این دوران کمی از ظلم‌های حکومت قبلی کاهش پیدا کرد و امام جعفر صادق (ع) با درک بهتر شدن شرایط زمانی، توسعه علمی را محور کار خود قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار (ع) هر کدام با درک شرایط زمانی سیاست‌های خود را تنظیم می‌کردند، افزود: در این روز شیعیان و اردتمندان با برگزاری محافل و مجالس یاد و خاطره این امام گرانقدر را نیک می‌دارند که بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر مردم با شخصیت این بزرگان است.
۷۴۶۰/‏۳۰۳۳