گردشگری و توریسم

خشم کاربران شبکه های اجتماعی از اظهارات خبرنگار سعودی علیه فلسطین

به گزارش الجزیره، وی این اظهارات را در راستای سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

الشمری در ویدئویی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرده، گفته بود: «فلسطینیان گدایانی بی شرف هستند.»

این خبرنگار سعودی افزوده بود: «موضوع فلسطین یک مساله نیست و هرگز حل نخواهد شد و به نفع هیچکس نیست که مشکلات گدایان حل شود. فلسطینیان شرفی ندارند.»

ماهر الیوسفی نویسنده فلسطینی در پاسخ به الشمری در توییتر نوشته است: برای چه سعودی به این الگوی بد اجازه صحبت می دهد و به او وجهه رسانه ای می بخشد تا به مقدسات ما و مردم فلسطین ناساز بگوید. این الگو جهتگیری های ولیعهد را بیان می کند و اگر عکس این بود، او مجازات می شد.

محمد ابو شماله خبرنگار فلسطینی مقیم ترکیه نیز نسبت به تلاش برخی کشورها برای تغییر مفهوم اشغالگر در میان ملت ها هشدار داد و گفت: این روزها تلاش هایی صورت می گیرد تا مردم را اینگونه قانع کنند که فلسطین و مقدسات آن متعلق به رژیم اشغالگر است تا زندگی در کنار آنها را بپذیرند.

کاربری در پاسخ به شمری نوشته است: «الشمری خفه شو! قدس و مسجدالاقصی بزرگتر از تو است» کاربری نیز این خبرنگار سعودی را خائن خوانده و سخنانش را وقیحانه توصیف کرده است.

به گفته برخی دیگر از کاربران، اظهارات این خبرنگار سعودی در راستای تلاش رسانه های سعودی و اماراتی برای القای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی میان مردم این کشورها صورت گرفته است.

حمله الشمری به مردم فلسطین پس از آن صورت گرفت که مردم و گروه های سیاسی فلسطینی کنفرانس اقتصادی منامه بحرین را تحریم و علیه آن اعتراض کردند.

کنفرانس اقتصادی منامه روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته برگزار شد.