گردشگری و توریسم

آتش سوزی کشتزارهای قصرشیرین مهار شد

مرادعلی تاتار جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع آتش سوزی، حریق با تلاش نیروهای ارتش، امدادی، مدیریت بحران و ادوات و ماشین های اطفای حریق و همچنین آتش نشانی و کمک های مردمی مهار شد و از سرایت آتش سوزی به دیگر اراضی جلوگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به درج یک خبر درخصوص درج یک مطلب در فضای مجازی در رابطه با سرایت آتش سوزی امروز از سمت قصرشیرین به اراضی سرپل ذهاب، اظهار کرد: آتش در حوزه استحفاظی سرپل ذهاب بوده و ارتباطی با قصرشیرین ندارد.

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۴۹ فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داد که در نتیجه این آتش سوزی‌ها در مجموع ۱۴ و نیم هکتار از مزارع این شهرستان که همگی از پسماندهای کشاورزی (جار) بودند، طعمه حریق شد.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آنها پنج هکتار از زمین‌ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.
قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

آتش سوزی سرپل ذهاب کاملاً سطحی بود

محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: آتش سوزی امروز این شهرستان به صورت کاملاً سطحی و با تلاش و هوشیاری نیروهای امدادی و آتش نشانی مهار شد.

از ابتدای امسال تاکنون‬ ۱۶ مورد آتش سوزی در کشتزارها‬ و عرصه‌های طبیعی این شهرستان روی‬ داده که‬ در نتیجه آنها‬ ۶۵ هکتار از منابع طبیعی و ۱۱۴ هکتار گندم‬ زار‬ و‬ ۳۶۰‬ هکتار‬ از زمین‬ های زراعی شامل‬ پس چرهای کشاورزی در‬ آتش‬ سوخت.‏

سرپل ذهاب ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۲/‏۳۰۳۳