گردشگری و توریسم

بیش از یک سوم خانه های مشهد نیاز به ساخت مجدد دارند

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز جمعه در آئین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان مشهد که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برگزار شد افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و با توجه به محدودیت ایران در عرصه تجارت جهانی، چشم امید به صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت بومی است.

وی اضافه کرد: همه مواد اولیه اعم از اقلام ساخت و ساز و نیروی انسانی کارآمد برای صنعت ساختمان در کشور مهیاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امید دارند که از طریق این صنعت بتوان تحرک لازم را در بازار به وجود آورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به فکر ارتقای ایمنی و افزایش طول عمر ساختمانها و کم کردن هزینه‌های سرمایه گذاری در مسکن و تولید آن باشیم تا منابع مالی در کشور کفاف حجم مورد نیاز مسکن برای جامعه هدف را بدهد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: افزون بر کمبود مسکن در کشور، واحدهای مسکونی غیراستاندارد نیز زیاد است واحدهای که شرایط اولیه در حوزه ایمنی و بهداشتی برای یک زندگی همراه با آسایش را ندارند.

وی طرح بازآفرینی شهری را امید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع کمبود و بازسازی خانه‌های غیراستاندارد برای زندگی در شهرها دانست و گفت: ۴۰ درصد از ساکنان شهر مشهد حاشیه نشین هستند و از طریق طرح بازآفرینی می‌توان مشکلات این قشر را حل کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار مسکن استیجاری گفت: بازار مسکن استجاری رها شده است که باید مدیریت شود لذا درصدد تهیه نامه‌ای به دولت هستیم تا مدیریت جدی این بازار را در دستور کار قرار دهد.

برگزاری سالانه ۱۲۰ نمایشگاه از ایران در کشورهای خارجی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران نیز در این مراسم گفت: سالانه ۲۰ نمایشگاه دولتی و ۱۰۰ نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی توسط این شرکت در حوزه اقتصادی در خارج از کشور برگزار می‌شود.

بهمن حسین زاده افزود: همچنین سالانه شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد ۶۰ رویداد نمایشگاهی و سایت نمایشگاهی بین المللی ایران نیز ۹۰ رویداد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: صنعت ساختمان با ۲۰۰ صنعت دیگر در ارتباط است و جز صنایع اشتغال زا به شمار می‌رود و برگزاری نمایشگاه در این عرصه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این حوزه است.

او افزود: پارسال شرکتهای ایرانی در نمایشگاه صنعت ساختمان تاشکند حضور یافتند که در آن نمایشگاه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیمان تولیدی شرکت سیمان شمال شرق توانست به مشتری خوبی دست یابد.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای هند و چین است و بر این اساس برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی در این کشورها در دستور کار قرار گرفته که با توجه به شرایط آن کشورها، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان با محوریت استان‌های مرزی دنبال می‌شود.

حسین زاده ادامه داد: اکسپو یا نمایشگاه جهانی مهمترین رویداد نمایشگاهی است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و تاکنون ایران در همه این اکسپوها شرکت کرده و حضورش از اکسپو ۲۰۱۵ تاکنون رونق خوبی یافته است.

وی افزود: شش ماه دیگر اکسپوی ۲۰۲۰ در دبی برگزار می‌شود و براساس مصوبه هیأت وزیران حضور ایران در این رویداد جهانی با مدیریت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران خواهد بود و ما در تلاش هستیم همه توانمندی‌های اقتصادی ایران را در این اکسپو عرضه کنیم.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: براساس برآوردهای انجام گرفته ۲۵ میلیون نفر از اکسپوی دبی دیدن می‌کنند و تاکنون شرکت نمایشگاه بین المللی ایران برای پذیرش طرح‌هایی از معماری ایران به منظور عرضه در این نمایشگاه، فراخوان داده و اساتید هنر سه دانشگاه هنر اصفهان، تهران و تبریز و همچنین دانشگاه آزاد طرح‌های خود را ارسال کرده اند.

حسین زاده ادامه داد: ستاد اکسپو برای حضور هر چه بهتر ایران در رویداد نمایشگاهی دبی تشکیل شده و تاکنون ۲۰۱۴ مترمربع زمین در محل برگزاری نمایشگاه برای کشورمان در نظر گرفته است و در این راستا از وزارت راه و شهرسازی انتظار همیاری و همکاری لازم را داریم.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (معماری و عمران)، صنایع سرمایشی و گرمایشی از سوم تیرماه توسط سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با هدف شناساندن ظرفیت‌های تولیدکنندگان، معرفی آخرین دستاوردهای نوین صنعت ساختمان و توسعه این حوزه، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، رونق بخشی به تولیدات کشور در ۲۵ هزار مترمربع از فضای نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت.

از کل شرکت کنندگان در این نمایشگاه، ۱۴۷ شرکت داخلی و ۱۰۰ شرکت خارجی بودند که در زمینه تأسیسات و صنایع سرمایشی و گرمایشی، شیرآلات، در و پنجره، مصالح ساختمانی، سازه ساختمانی، آهن آلات، دکوراسیون داخلی و یراق آلات فعالیت داشتند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (معماری و عمران)، صنایع سرمایشی و گرمایشی امروز هفتم تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی به کار خود پایان داد و غرفه‌های برتر این نمایشگاه نیز معرفی شدند.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲