گردشگری و توریسم

کارگاه آموزشی تربیت جنسی ویژه والدین منطقه حکمت آباد کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این کارگاه آموزشی با حضور بیش از ۵۰ تن از والدین منطقه حکمت آباد کرمانشاه به مدت ۲ روز برگزار شد.

این کارگاه آموزشی توسط جبهه نجات کرمانشاه و با همکاری اداره امور امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه برگزار شد.

دکتر آرزو محرابی روانشناس درمانگر، مدرس دانشگاه و قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه تدریس این کارگاه آموزشی را بر عهده داشت.

دکتر محرابی در این کارگاه گفت: امروزه با پیشرفت سریع دنیا در حیطه ارتباطات خانواده‌ها و فرزندان آنها را در معرض هجوم فراوان اطلاعات مناسب و نامناسب قرار داده است.

آرزو محرابی با بیان اینکه مینیاتور محدوده روابط ارتباطی با گستردگی و پیچیدگی بسیاری مواجه شده است، افزود: فرزندان ما از محدوده کوچک خانه و مدرسه فراتر رفته تبادل افکار و اطلاعات آن سوی مرزها هم کشیده شده و بعید نیست در گیرودار عواقب سو و سامان مسائل جنسی در و لغزش‌ها و بیماری‌های ناشی از انحرافات دامنگیر خانواده‌ها و فرزندان در مناطق حاشیه نشین شود.

وی با بیان اینکه در چنین اوضاعی اولین و سودمند ترین اقدام از طرف والدین آموزش و تربیت جنسی است، گفت: تربیت جنسی پرورش دادن رفتارهای جنسی نیست بلکه پرورش و تعدیل و جهت‌دهی است یعنی هدایت علت احساسات جنسی فرزندان در مسیری است که موجب شکوفایی و رشد آن‌ها شود.

وی یادآوری کرد: معاونت آموزشی و پژوهشی جبهه نجات کرمانشاه در راستای تربیت جنسی ویژه والدین حکمت آباد انواع کودک آزاری و پیشگیری از تجاوز جنسی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار کرد.

محرابی افزود: آیتم آموزش در این کارگاه شروع سن تربیت آموزش، آشنایی با اصول اساسی تربیت جنسی مهارت‌های لازم در خصوص سوال و جواب فرزندان، مادران حکمت آبادی دریافت کردند.

وی تصریح کرد: اگر تربیت بخواهد به صورت جامع و کامل پیاده بشود باید تربیت جنسی را به عنوان حلقه‌ای از حلقه‌های آن به شمار آورد و حتی با توجه به اینکه مسائل جنسی به صورت چشمگیری دیگر ابعاد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد توجه به امر تربیت در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

او گفت: اهداف اصلی تربیت جنسی رشد و تکامل نسل سالم ایجاد جامعه سالم و عوامل زمینه ساز انحرافات جنسی می‌باشد.

قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه در ادامه از برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه حکمت آباد شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها از ۲۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

محرابی به تاریخچه فعالیت جبهه نجات کرمانشاه پرداخت و افزود: این جبهه به عنوان سازمان مستقل و غیرانتفاعی با شماره ثبت ۱۰۳ مجوز خود را از وزارت کشور اخذ کرده و از سال ۱۳۸۳ با هدف حمایت از حقوق کودک براساس اصول مندرج در پیمان نامه جهانی حقوق کودک و با استفاده از همکاری اعضای داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این جبهه تلاش می‌کند تا با شناساندن و تفهیم و ترویج این حقوق به عموم مردم به برداشته شدن موانع عینی و ذهنی به تحقق حقوق کودکان یاری رساند و برای ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهبود وضعیت عمومی زندگی، رشد جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان این سرزمین گام‌های مؤثری بردارد.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های انجمن، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، اظهار کرد: این انجمن در زمینه‌های مربوط به آموزش، اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، کمک‌های عملی به کودکان آسیب دیده از بلایای طبیعی، کودکان خیابانی کودکان جنگ زده، کودکان آزاردیده، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، دختران و پسران فراری، کودکان کار، کودکان طلاق و نیز خدمات مشاوره به خانواده‌ها تلاش می‌کند.
او شعار این انجمن را ‘حقوق کودک هدف ما’ و ‘احقاق حق کودک سیاست ما’ اعلام کرد و گفت: اولویت این انجمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه است.
او با بیان اینکه دفتر این انجمن اکنون در منطقه حکمت آباد کرمانشاه دایر است، افزود: این جبهه در راستای ارائه خدمات خود اقدام به تشکیل خانه کودک و خانه اشتغال در این منطقه کرده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه ساکن است.

۳۰۳۳