گردشگری و توریسم

سالن یادمان شهدای شیمیایی سردشت افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی روز جمعه در حاشیه آئین بهره برداری از این سالن گفت: عملیات احداث این ساختمان سال ۱۳۸۹ در زمین به مساحت سه هزار مترمربع شروع و در سال ۱۳۹۵ با هزینه ۵۰ میلیارد ریال به پایان رسید.

ابراهیم مبارک قدم افزود: این ساختمان در سه طبقه شامل سالن های اجرا و نمایش و موتورخانه بوده و به بهترین سازه‌ها، تجهیزات و سامانه‌های صوتی و نورپردازی مجهز شده است.

وی اضافه کرد: این سالن پس از تکمیل و افتتاح تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سردشت می‌شود تا برای اجرای برنامه‌ی مختلف فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار گیرد.

آئین بهره برداری از سالن یادمان شهدای شیمیایی سردشت با حضور سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های معظم شهدای بمباران شیمیایی سردشت و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

برگزاری آئین شب شعر با حضور شاعران و نویسندگان برجسته، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، برگزاری یادواره و سخنرانی مسئولان کشوری و استانی از مهمترین برنامه‌های سی و دومین یادواره شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت است.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

۳۰۲۰/‏‬ ۹۹۰۳/‏‬۳۰۷۲